liggende cheque verkoopsovereenkomst

Allahondra
Topic Starter

liggende cheque verkoopsovereenkomst

#1 , 08 okt 2010 13:41

Weldra moet ik bij middel van een liggende cheque de waarborg betalen bij de notaris. Nu is mijn vraag of deze altijd bij de notaris van de andere partij moet gegeven worden? Waarom zou het niet mogelijk zijn om deze bij mijn notaris in bewaring te geven?
Bedankt alvast!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
d8v1nc1

#2 , 08 okt 2010 14:06

Er kan ook afgesproken worden dat het voorschot bij uw notaris gecosigneerd wordt.

Succes

Allahondra
Topic Starter

#3 , 08 okt 2010 16:17

Er kan ook afgesproken worden dat het voorschot bij uw notaris gecosigneerd wordt.

Succes
inderdaad, maar waarom zou de verkoper liever hebben dat ik het bij zijn notaris geef?

Reclame

ganapathi tantra

#4 , 18 okt 2010 22:32

omdat we in het jaar 2010 elkaar altijd nog véél meer en als maar meer en meer vertrouwen tiens ...........(oeps smiley)
(niets kan u beletten om die cheque bij uw notaris te deponeren. Hij/zij heeft een openbaar ambt en moet dus onpartijdig zijn
tegenpartij kan ook niks anders eisen als u dat niet wenst. Bevestiging van de nene naar de andere notaris zal waarschijnlijk
wel nodig zijn. Ik heb 20 jaar terug het zelfde meegemaakt.
Belangrijk is niet wie je bent maar wel wie je kent

Terug naar “Kopen”