annulatie verkoop huis

paulien
Topic Starter

annulatie verkoop huis

#1 , 16 okt 2010 13:55

Wij hebben een huis gekocht in juni, ondertekend door alle partijen, met één clausule dat de koop enkel doorgaat als de verkoper een vergunning krijgt op het gereserveerde grond waarop hij opnieuw wil bouwen. Nu zijn we 5 maanden verder en hebben een 3tal weken geleden te horen gekregen dat die vergunning goedgekeurd is door de bestendige deputatie, door de gemeente was alles al in orde.
Nu krijgen wij ineens een bericht dat de eigenaar af ziet van de koop en ons contract wil verbreken?
Onze vraag ; kan dit zomaar ?
hebben we recht op schadevergoeding als de verkoper voet bij stek houdt, omdat hij toch geen investering meer wilt doen?
Wij zitten nu enorm in de problemen, daar ons huis is verkocht en nu weer opnieuw moeten beginnen te zoeken, we denken om een advokaat te raadplegen als we hier werk van kunnen maken.
dank

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 16 okt 2010 15:08

U hebt toch al een notaris -- steek daar uw licht eerst op

roharro
Juridisch actief: Ja

#3 , 16 okt 2010 20:10

Aangezien de ontbindende voorwaarde niet meer bestaat moet de overeenkomst uitgevoerd worden. Ingeval de verkoper niet meer wil verkopen kunt u een schadevergoeding eisen. 10 percent is gebruikelijk, tenzij in de overeenkomst een andere vergoeding is bedongen.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Reclame

paulien
Topic Starter

#4 , 17 okt 2010 12:44

klopt ik heb al een notaris, maar dit overviel ons ineens, vrijdagavond kregen we te horen dat de koop niet door gaat. Ik vermoed dat dit aangetekend zal moeten gebeuren(vermoedelijk krijgen we dit schrijven morgen aan) en dan stap ik naar de notaris.

bedankt voor uw reactie,

Terug naar “Kopen”