sinds een jaar zijn wij op zoek naar een betaalbare woning (mocht werk aan zijn ) , recent vonden we een pand in L. (O-vl) aangeboden door makelaar D.
vraagprijs 145K . kleine hoeve met tuin en schuur. , onderdeel van een recent gesplitst perceel .
bij ons eerste bezoek waren er nog 2 koppels aanwezig, na een korte rondleiding een bezoek aan de tuin , daarna moest hij plots weg om pers.redenen.
hij vermeld ons dat er toelating was het dan de schuur te verhogen maar ook dat er reeds veel intresse was , het pand was voorheen al 2 maal verkocht aan anderen (eerste keer afgekaatst wegens echtscheiding, tweede keer wegens niet verkrijgen lening ) en nu opnieuw te koop.
bij ons tweede bezoek ongeveer hetzelfde liedje, weer weining tijd en ook geen documenten bij, de makelaar ging weer vroegtijdig weg .
nadien ontdekten we een landmeterpaal op minder dan 2 meter van de schuur.(onder een stapel stenen notabene)
.. hmzz.. dan ook nog maar even de andere opgezocht , blijkt nu dat de tuin een spie is en geen rechthhoek .. (30% minder dan voorgesteld)
een babbel met de buren leverde ook het intressante gegeven op dat de schuur (toch een redelijk deel v/d koop) ook diende afgebroken te worden , al stond het wel in de aanbieding , tevens kwam er geen woning op het andere perceel maar een app.gebouw... de schuur staat op minder dan 2M van de landmeterpaal vooraan ,wat de burenuitleg staafde.
bijkomend belde hij ons die avond of we tot koop konden overgaan , ik haalde die landmeterpalen aan en of er inkleuringsplannen konden verstuurd worden .
nee, dat kon hij niet , hij wimpelde alle aanmerking af als roddel . ik heb hem dan een email gestuurd met de fotos met aanduiding landmeterpalen en om een verklaring. 1/2 later een email dat het pand verkocht was, en dat hij alle documenten ter inzage had,op onze vraag heeft hij die echter nooit getoond/overgemaakt
het staat nu , een week later nog steeds op Immoweb ..
heeft er iemand een idee hoe je hier tegen kan wapenen ,dit is al het tweede immo waar we soortgelijk met meemaken , ik hoop tevens van harte dat het NIET verkcoht is , niet voor mezelf maar voor de ellende die die potentiele kopers te wachten staat.
wij kopen niet alle dagen een woning dus ik begin nu echt wel op te kijken tegen de dag dat we effektief ergens tekenen...
met vriendelijke groet
Luc