Aankoop woning

lex11
Topic Starter

Aankoop woning

#1 , 22 sep 2010 13:41

Ik ben eigenaar van een woning, ik wil tweede woning kopen en doorverkopen
waar moet ik rekening mee houden, moet deze best binnen bepaalde termijn doorverkocht,
wat met registratiegeld en notariskosten ...krijg ik deze terugbetaald.
Indien prijs verkoop woning hoger is dan de prijs die ik betaalde moet ik dan boete betalen ...
Kun je me zeggen waar ik overal rekening moet mee houden indien ik de tweede woning zou doorverkopen.
Alvast dank

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
j.demoor

#2 , 24 sep 2010 10:50

De gekochte woning moet niet binnen een bepaalde termijn doorverkocht zijn.
Registratierechten en notariskosten zijn in principe ten laste van de koper.
Bij wederverkoop krijgt u ze niet terugbetaald door verrekening,daar niet voldaan is aan art.61-3 Wetboek Registratierechten.
“Artikel 201.Wanneer bevonden wordt dat de opgegeven prijs of de aangegeven waarde van aan de onder artikel 189 voorziene schatting onderworpen goederen te laag is, en dat het vastgestelde tekort gelijk is aan of hoger dan het achtste van de opgegeven prijs of van de aangegeven waarde, verbeurt de verkrijgende partij een geldboete ten bedrage van het ontdoken recht.”(Wetboek Registratierechten 30 november 1939).

Ga volledigheidshalve naar http://www.fisconet.fgov.be/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

d8v1nc1

#3 , 24 sep 2010 11:09

Let ook op de belasting op meerwaarde indien het niet uw gezinswoning zal zijn...

Reclame

Terug naar “Kopen”