In beslag genomen elektronica - CCU

jimmiejib
Topic Starter
Berichten: 14
Juridisch actief: Nee

In beslag genomen elektronica - CCU

#1 , 03 mar 2019 17:27

Beste,

Een tijd geleden werd op verdenking van 'aanmatiging van naam' mijn elektronica in beslag genomen. Dit gebeurde tijdens een vrijwillig toegestane huiszoeking (ik liet deze toe omdat ik zo geïntimideerd was door de vraag en helemaal niet door had dat ik deze kon weigeren). Ze maakten een back-up van mijn GSM, die ik meteen mocht ophalen en hebben verder mijn computers en harde schijven overgeleverd aan de CCU. Mijn vraag is nu wat hier op gezocht en gevonden kan/mag worden?

Op volgden linkt (https://www.blueconnect.be/nl/highlight ... 8386532177) lees ik over het verschil tussen een zoeking door een systeem en door het netwerk. Mag de CCU naar eigen keuze beide zoekingen uitvoeren of welke gronden hebben zij nodig om over te mogen gaan tot een grondigere netwerkzoeking (in tegenstelling to een minder invasieve zoeking van het informaticasysteem). Met andere woorden: kunnen ze mijn Facebook berichten lezen, mijn Skype openen, Whatsapp, Snapchat, etc. bekijken?

Ik vind weinig terug over de werking van de CCU dus vraag me af of iemand hier omtrent informatie over heeft.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38592

#2 , 03 mar 2019 22:33

Die beslissingen worden vermoedelijk genomen door onderzoeksrechter.
Deze kan zowat alles bevelen ook uw aanhouding.
CCU beslist niet voeren enkel uit.

PS Onderzoeksrechter - raadkamer - KI of parket zijn ook diegene die beslissen over al of niet teruggave.
Anders is het de rechtbank ten gronde.

Reclame

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”