Bewindvoering

schism
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Bewindvoering

#1 , 27 feb 2019 20:46

Ongeveer een vijftien jaar geleden werd ik vanwege in het bezit te zijn van een loodjesgeweer gecolloqueerd en werd er me na het verkondigen van allerlei leugens een bewindvoering aangekaart.

Ik heb vrijwillig getekend om mijn 'verboden wapen' te laten vernietigen zonder hierbij enig letsel schuldig te zijn geweest aan derden.

Ik werd wel 3 jaar tegen mijn wil opgesloten.

Na deze collacatie heb ik enkele pogingen gedaan om alleen te wonen, maar ben uiteindelijk dakloos geweest voor een kleine 3 maanden vanwege een politieinterventie voor een schermutseling.

Ongeveer 3 jaar geleden moest ik mezelf laten onderzoeken door een gerechtspsychiater die me althans geen krediet gaf om vanonder artikel 488 bis te geraken. Integendeel, hij verklaarde me borderline en schizofreen.

Enkele maanden later werd ik verzocht om op afspraak te komen bij de politie en werd proces verbaal opgesteld vanwege een chatsessie. Er werd door procureur toestemming verleent om een huiszoeking te doen. Men trachtte me te colloqueren op vraag van de huisbazin maar dit mislukte.

Na een reeks diefstallen ben ik dan maar uit eigen beweging terug naar een psychiatrische instelling teruggekeerd omdat mijn bewindvoerder het liet afweten en enkel nog maar kon betalen aan de verzekering van de huisbaas. Ze hebben de bewindvoerder dan maar veranderd.

Sedert enkele jaren woon ik in een beschutte woonvorm om iets aan mijn leven te hebben maar soms vraag ik me alsnog of het mogelijk is om deze bewindvoering af te laten schaffen.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38583

#2 , 27 feb 2019 23:31

En wat wenst u dan te gaan doen zonder bewindvoering.
Voor een loodjesgeweer gaat men u niet onder bewindvoering van een collocatie stellen.

Drone
Berichten: 3029
Locatie: st-niklaas

#3 , 28 feb 2019 01:36

collocatie is het laatste redmiddel om personen tegen zich zelf en de maatschappij te beschermen

ik voer er als ambulancier op de dienst 100 zelf een paar per maand uit, voor een loodjesgeweer alleen gaat men u niet onder dwang opsluiten, er is meer aan de hand voorgaande u collocatie dat u hier niet zegt

Reclame

schism
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#4 , 28 feb 2019 11:35

Mijn familie beweerde dat ik de erfenis van mijn vader had verspild en dat ik brand zou gesticht hebben volgens de buren die de brandweer belden terwijl er niets aan de hand was. De enige schade toegebracht aan de deur heb ik nog zelf moeten betalen en uit de urinecontroles kon niet worden bewezen dat ik niet clean was.

Drone
Berichten: 3029
Locatie: st-niklaas

#5 , 28 feb 2019 21:18

Mijn familie beweerde dat ik de erfenis van mijn vader had verspild en dat ik brand zou gesticht hebben volgens de buren die de brandweer belden terwijl er niets aan de hand was. De enige schade toegebracht aan de deur heb ik nog zelf moeten betalen en uit de urinecontroles kon niet worden bewezen dat ik niet clean was.
als zij menen dat u de erfenis verspild zou hebben moeten zij juridische stappen ondernemen en naar de rechtbank trekken.

er is iets dat u ons niet verteld, voor een puur juridische aangelegenheid gaat men u zonder bewijzen niet colloceren

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”