Verkeersagressie met slagen en verwondingen

ivy-on-the-wall
Topic Starter
Berichten: 171
Juridisch actief: Nee

Verkeersagressie met slagen en verwondingen

#1 , 22 feb 2019 15:20

Eergisteren werd ik door een agressieve chauffeur op het hoofd geslagen, dit nadat hij eerst al geprobeerd had mij uit mijn wagen te sleuren. Er zijn 2 getuigen en ook camerabeelden (het gebeurde in een benzinestation).
Ik heb onmiddellijk na de feiten klacht neergelegd bij de politie en mij als benadeeld persoon laten noteren. Ik ben ook naar de huisarts geweest voor onderzoek.
Ik heb een halve dag verlof moeten nemen, betaald om te kunnen parkeren in de buurt van het politiebureau en betaald bij de huisarts.
Ik heb in mijn verklaring laten optekenen dat ik alle door mij gemaakte kosten die het gevolg zijn van het voorval vergoed wil krijgen.
Ik heb mijn verzekeringsmakelaar op de hoogte gesteld.
Waaraan kan ik mij nu verwachten? Ik weet dat de politie nu dader en getuigen moet ondervragen en eventueel de camerabeelden opvragen (ik vraag mij af of die lang genoeg bewaard zullen blijven). Ik weet dat daar veel tijd kan over gaan en dat vind ik geen probleem.
Hoe groot is de kans dat de dader voor de politierechtbank zal moeten komen? Voorafgaand aan de slagen heeft de dader ook herhaaldelijk geprobeerd mij van de baan te rijden, dit nadat hij mij al kilometers lang achtervolgde en op alle mogelijke manieren "ambeteerde".

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Drone
Berichten: 3029
Locatie: st-niklaas

#2 , 22 feb 2019 22:34

enige dat u nu kan doen is afwachten

u kan aan de verzekering als vragen of u via de rechtsbijstandsverzekering een advocaat kan aanstellen, die mag u dan normaal zelf kiezen