Slachtoffer en verdachte

Jozzy
Topic Starter
Berichten: 18
Juridisch actief: Nee

Slachtoffer en verdachte

#1 , 18 feb 2019 18:42

Hoi.
Ik zit in een lastige situatie 😥,
2 weken geleden iets voor gehad, ik was tijdens mn nachtshift in een danscafe waar ik werk,een rookpauze aant nemen op het terras van de zaak ,naast mij stond een goede klant van de zaak,.
Opeens kwam een arrogante onbekende naar me toe en vroeg op een arrogante/agressieve manier of ik het normaal vond dat een whisky cola zoveel geld kost.
Waarop ik op een vriendelijke manier antwoord: sorry meneer, dan moet u ergens anders iets gaan drinken.
Enkele seconden later, greep deze arrogante persoon, (duidelijk onder invloed), naar de keel van de klant die vlak naast mij stond! Zomaar!, ik schrok even, ik roep neen,stop! , naar de agressieve man, ik duwde zijn hand weg van de keel die hij vasthad van de klant die naast me stond.
Ik wilde hem (de arrogante /agressieve persoon) bedwingen, en wegduwen van de klant naast mij.
Het liep uit de hand, omdat die persoon heel sterk was en weerspannig deed,ik wilde hem op de grond brengen, lukte niet, vervolgens naar de zitbank proberen te brengen op terras, lukte ook niet, ik kreeg hem niet onder controle.. door het proberen in bedwang houden van die persoon, wat zeer moeilijk was, ging die persoon naar rechts, daardoor heb ik mn rechter buitenenkel zwaar omgeslagen,resultaat, ik kon mn evenwicht niet meer houden en gingen we tegen de voorruit van de zaak.
Op het laatste kon ik het nog net afwenden dat we niet door de voorruit zijn gestruikeld.ik probeerde deze persoon trug onder controle te krijgen, weer ging het mis, door hij zich nog steeds weerspannig gedroeg verloren we beide ons evenwicht en belanden we alsnog beiden door de raam van de zaak.
Resultaat ,raam brak.
Ik ondernam weer een poging om hem van de raam weg te trekken, ik stapte met rechtse voet naar achter, en we vielen beide op de grond. Ik heb hem NIET GEDUWD voor alle duidelijkheid.
Ik had deze eindelijk onder controle. Er kwamen verschillende mensen buiten, ik riep om snel politie en hulpdiensten te bellen en mij te helpen om die arrogante persoon eindelijk naar de bank te brengen en hem te bedwingen.,want ik was bang,dat als ik hem zou lossen,hij zich tegen mij zou keren,daarom ik hem niet lostte. Klanten hielden hem onder bedwang en ik loste hem langzaam. Ik ben onmiddellijk een glas water voor deze arrogante persoon gaan halen om hem te verzorgen want hij bloedde uit zijn hoofd, door die val door de raam, maar niks erg geraakt, geen ader, geen oog godzijdank!! Ik bloedde aan mn arm door die gesneuvelde raam.Hij wilde het glas water niet aannemen ,hij vroeg hoe ik heet, en vervolgens zou hij mij komen opzoeken en afmaken zij hij..Ik heb geen enkel slag of stoot gegeven, er zijn beelden van die feiten, maar ik vrees dat niet alles erop staat, omdat er een parasol open stond tegen de regen..en de camera achter de parasol bevind..en 2 getuigen die alles zagen van begin tot einde.
Politie kwam ter plaatse, en ik moest vastgezet worden in een politiecel door parketmagistraat. Wegens wederzijdse opzettelijke slagen en verwondingen..Ik ben onder politie begeleiding naar een ziekenhuis gebracht omdat ik niet meer kon lopen op mn rechtervoet, op medisch verslag stond dat ik een ligamentair letsel heb opgelopen aan mn rechter buitenenkel door de schermutseling met die persoon.Toen ik mn verklaring aflegde, mocht ik meteen naar huis.
Er is geen klacht tegen mij ingediend, ik werd ook niet in beschuldiging gesteld. Maar toch ben ik slachtoffer en verdachte.
Ik moest vingerafdrukken en foto's van mezelf laten nemen, ik was precies een misdadiger. Echt horror..
De 2 getuigen hebben verklaring afgelegd en mijn verhaal bevestigd.
Een van de getuigen ,de klant die naast mij stond is benadeelde persoon.
Nu 2 weken later ligt het dossier bij het parket, voor onderzoek.. ik ben 5kg afgevallen van de stress, ik heb soms paniekbuien,pieker heel veel, en heel bang voor een gevangenisstraf..ik heb nog nooit een veroordeling opgelopen, nooit voor rechtbank gekomen,heb blanco strafblad . Ik heb een topvrouw,en 2 jongens die nog klein zijn,ik heb jaren vast werk, een eigen huis gekocht met mn vrouw. Ik leid een volwaardig standvastig gelukkig leven..Ik heb voor de zekerheid een advokaat genomen, want weet niet wat er gaat gebeuren.. iemand raad aub? Ga ik naar de gevangenis? Welke straf kan er komen?
Dank voor je tijd

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
bosprocureur
Berichten: 6853

#2 , 18 feb 2019 19:01

Al eens aan gedacht om slachtofferhulp te vragen ?

Jozzy
Topic Starter
Berichten: 18
Juridisch actief: Nee

#3 , 18 feb 2019 19:06

Slachtofferhulp? Wat kunnen zij voor mij doen?
Met vriendelijke groet

Reclame

bosprocureur
Berichten: 6853

#4 , 18 feb 2019 19:10

U noemt stress, paniekbuien, gepieker, .... Ik meen begrepen te hebben dat hier slachtofferhulp kan gevraagd worden.

U krijgt nog wel antwoorden van mensen die vanuit hun ervaring de finesses van dit soort hulp kenne.

Jozzy
Topic Starter
Berichten: 18
Juridisch actief: Nee

#5 , 18 feb 2019 19:13

Ik kan eens informeren, politie zei mij niks over slachtofferhulp..
Ben vooral bang voor gevangenisstraf..


Jozzy
Topic Starter
Berichten: 18
Juridisch actief: Nee

#7 , 18 feb 2019 19:25

Kunnen zij me vertellen ook of er gevangenisstraf kan komen of niet? 😰😰😱😱

bosprocureur
Berichten: 6853

#8 , 18 feb 2019 19:34

Ik vrees dat zij daar niet voor bevoegd zijn; uw advocaat daarentegen, met volledige kennis van uw dossier, heeft misschien iets meer kans om u op dit punt in te lichten.

Jozzy
Topic Starter
Berichten: 18
Juridisch actief: Nee

#9 , 18 feb 2019 19:43

Het was een valpartij die glasbreuk, dat heb ik verklaard aan de politie, door we ons evenwicht verloren, de getuigen hebben die het hebben gezien hebben dat eveneens bevestigd,.. Ben bang dat procureur dat misschien anders gaat bezien..

Jozzy
Topic Starter
Berichten: 18
Juridisch actief: Nee

#10 , 18 feb 2019 19:52

Ik denk toch normaal dat de procureur, en of de rechtbank,rekening zal houden met de verklaringen die afgeleverd zijn hoop ik,.. want dat is de waarheid

bosprocureur
Berichten: 6853

#11 , 18 feb 2019 19:59

Ik help u alvast duimen
(sorry, ik heb die emoticons niet, anders graag een opgestoken duim hoor)

Jozzy
Topic Starter
Berichten: 18
Juridisch actief: Nee

#12 , 19 feb 2019 07:42

Maar u weet dus misschien niet of ik effectief naar de gevangenis moet?

bosprocureur
Berichten: 6853

#13 , 19 feb 2019 08:21

Neen, en ik denk (weet eigenlijk) dan niemand op dit forum dit kan, niet met de schaarse beschikbare gegevens.

Uw advocaat heeft daar wellicht meer zicht op.

Jozzy
Topic Starter
Berichten: 18
Juridisch actief: Nee

#14 , 19 feb 2019 09:11

Oké dank je wel.
Dit is alles wat ik weet, ik weet ook dat ik niet in beschuldiging werd gesteld , en dat er geen klacht ingediend is tegen mij.

Issued
Berichten: 1227

#15 , 19 feb 2019 10:06

Heeft de tegenpartij kwetsuren?

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”