Ik wordt gedreigd door een Vzw

Kareldepauw
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Ik wordt gedreigd door een Vzw

#1 , 11 feb 2019 09:06

Beste iedereen,

Ik maakte een Tijdje geleden deel uit van een vzw die hulp Bood aan kinderen van lager, middelbare onderwijs. Omdat we sommige dingens niet juist ‘ethisch’ vonden hebben we besloten om er niet langer deel van te maken, samen met andere bestuursleden. Nu we al de waarheid over het vzw doorvertellen, is de directeur van de vzw er niet blij mee en hij bedreigdt ons om een rechtzaak te starten. Kan hij wel iets doen? Wat we doen is toch niet rechtelijk fout... het is toch legaal? Of ben ik mis.... kunnen jullie mij eens uitleggen wat hij allemaal kan doen? Sinds wanneer is meningsuiting strafbaar? Wij vertellen geen zevers om het vzw zwart te maken.


Mvg,
Karel

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
WizardGandalf
Berichten: 358
Juridisch actief: Ja

#2 , 11 feb 2019 09:38

Als jullie in het openbaar (negatieve) zaken vertellen over de VZW die jullie niet kunnen bewijzen, kan de VZW jullie inderdaad een proces aandoen wegens laster en eerroof. Dus toch mee opletten!
注意してください フォーラムの情報は信頼できません
------ Wizard Gandalf ------
注意してください フォーラムの情報は信頼できません

LeenW
Berichten: 12813

#3 , 11 feb 2019 10:14

Vrije meningsuiting wil niet zeggen dat u om het even wat kan zeggen. Laster en eerroof is strafbaar, daar hebben mensen al serieus voor mogen betalen. Zoek het verhaal maar eens op van de klant die kritiek gaf op Quick en 10.000 euro moest betalen.

Reclame

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”