Bedreiging

Joyce00
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Bedreiging

#1 , 06 feb 2019 03:14

Hallo,

Ik heb een vraag over bedreiging
In mijn ogen is bedreiging het volgende
Het bedreigen van een persoon is dreigen dat u een aanslag op de persoon of op een eigendom zal plegen. Als u iemand bedreigt, moet dit voor de andere persoon een vrees voor een aanslag met zich meebrengen. Als u een persoon bedreigt, moet de bedreigde persoon deze dreigingen kennen of kunnen kennen. De bedreigingen moeten opzettelijk worden geuit.

Als ik bijvb iemand terecht op zijn plek zet omdat deze mij probeert de mond te snoeren, druk probeert uit de oefenen om Naar de vrederechter te stappen etc etc
En ik tegen die persoon zeg dat ze liegt en een ordinaire oplichter is
En ik zeg als deze persoon echt wil leren liegen ik wel mensen ken die haar graag laten zien wat echt liegen is en dan bedoel ik daarmee te zeggen dat er genoeg meester oplichters zijn die haar kunnen de kneepjes van het vak kunnen leren omdat ik achter de waarheid ben gekomen en zij dus niet kan liegen en ik dus achter de waarheid ben gekomen
Is dit bedreiging???!!!!
Mijn mond valt open van verbazing
Bedreiging is in mijn ogen iemand met de dood bedreigen of tegen die persoon zeggen dat hen iets gaat overkomen

Blijkbaar is oplichting, frauderen, liegen en bedriegen hier heel normaal
En kunnen zij al 2 jaar lang mij het leven zuur maken. Wat aantoonbaar is
Bovendien waren zij niet van goede trouw en handelde zij ook niet uit goede trouw
En mogen zij eerst dreigen met van alles en nog wat en om Naar de vrederechter te stappen nog weleens zonder reden op dat moment wist ik nog niet hoe de vork in de steel zat. Pas op het moment dat ik de overheid inschakelde kwamen in een keer de gevraagde documenten naar boven
Zonder het inschakelen van de overheid had ik nooit inzage gehad in de gevraagde documenten. En wisten zij niet hoe snel zij dit moesten versturen. Waarom moet ik eerst hulp van de overheid vragen voor deze mensen eerlijk tegen mij gaan zijn
En er dan ook nog eens er achter komen dat ze alles bij elkaar gelogen hebben wat zwart op wit staat
maar als ik zeg dat ze liegen en bedriegen En ik zeg als deze persoon echt wil leren liegen ik wel mensen ken die haar graag laten zien wat echt liegen is
Dan stappen ze Naar de politie
Wie de bal kaatst kan hem terug verwachten. Na 2 jaar oplichting van een Immo kantoor en die blijkt na overleggen van schriftelijke papieren alles gelogen en bedrogen te hebben. Moet ik dit allemaal maar accepteren. Als je mensen behandeld zoals ze jou behandelen gaan ze ineens huilen en worden ze boos
Dat betekend dus dat zij heel goed weten dat wat zij doen fout is maar ik moet dat maar allemaal accepteren
Het enige wat ik fout heb gedaan en waar ik spijt van heb is dat ik niet eerder op mijn tenen ben gaan staan en niet eerder hulp van justitie heb ingeschakeld
Deze mensen hebben mij niet respectvol behandeld
Er is geen enkel bewijs dat ik hun met de dood of aanslag heb gedreigd
Toch ontvang ik een uitnodiging voor verhoor bij de politie gerechtelijke opvolging
Oplichten, frauderen met huurcontracten mag blijkbaar wel!!
Maar zodra je zelf actie onderneemt en de waarheid achterhaalt gaan ze naar de politie om een klacht neer te leggen wegens bedreiging
Nergens is er ook maar een brief of email te vinden dat ik deze mensen daadwerkelijk met de dood bedreig of een aanslag op hen zal plegen
Weet iemand meer over bedreiging
En wat ik kan doen

Gr Joyce

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Issued
Berichten: 1227

#2 , 06 feb 2019 08:07

Strafwetboek:
HOOFDSTUK II. - (BEDREIGINGEN MET EEN AANSLAG OP PERSONEN OF OP EIGENDOMMEN EN VALSE INLICHTINGEN BETREFFENDE ERNSTIGE AANSLAGEN). <W 04-07-1972, art. 5>

Art. 327. <W 04-07-1972, art. 1> Hij die, hetzij mondeling, hetzij bij een naamloos of ondertekend geschrift, iemand onder een bevel of onder een voorwaarde, bedreigt met een aanslag op personen of op eigendommen, waarop een criminele straf gesteld is, wordt gestraft met gevangenisstraf van zes maanden tot vijf jaar en met geldboete van honderd [euro] tot vijfhonderd [euro]. <W 2000-06-26/42, art. 2, Inwerkingtreding : 01-01-2002>
De bedreiging met een aanslag op personen of eigendommen waarop een criminele straf gesteld is, bij naamloos of ondertekend geschrift, zonder bevel of voorwaarde, wordt gestraft met gevangenisstraf van drie maanden tot twee jaar en met geldboete van vijftig [euro] tot driehonderd [euro]. <W 2000-06-26/42, art. 2, Inwerkingtreding : 01-01-2002>
Die aanslag moet je niet enkel as een fysiek feit zien. Als u heeft gezegd: " Als jullie XXX niet doen, zal ik jullie eens oplichten." Dat is een strafbare bedreiging.

Als alles verlopen is zoals u zegt dan is het niet strafbaar want liegen is niet echt crimineel. Met uw uitingen van oplichterij moet je oppassen. Als je echt bent opgelicht , doe dan aangifte bij de politie. Maar zover ik het kan inschatten (ik heb niet veel details) heeft u een handelsgeschil met een immokantoor. Dan mag je niet zomaar staan roepen dat het oplichterij is.

mava105
Berichten: 22255
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#3 , 06 feb 2019 09:58

want liegen is niet echt crimineel.
[/quote]
Anders zouden al onze politici criminelen zijn :lol:

Reclame

Joyce00
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#4 , 06 feb 2019 11:08

Dank u
Dan weet ik genoeg
Vind het wel raar dat ik dan toch een uitnodiging krijg voor verhoor
Klopt idd dat ik een handelsgeschil heb
Het is effectief bewezen dat zij daar dingen doen die niet kunnen
En is het BIV hier ook al voor ingeschakeld. Eerst spande de verhuurder en het Immo kantoor samen
Nu ze weten dat ik weet hoe het zit
Is het ineens ieder voor zich en geven zij elkaar nu de schuld
Ik ga zeker aangifte doen dat zal ik ter plaatse doen als ik bij de politie ben

Issued
Berichten: 1227

#5 , 06 feb 2019 15:39

Een handelsgeschil kan u niet aangeven bij de politie. Dat is materie voor de vrederechter meestal.

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”