Slagen en verwondingen categorie III uitnodiging tot verhoor

TylerWhieler
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Slagen en verwondingen categorie III uitnodiging tot verhoor

#1 , 05 feb 2019 19:17

Hallo,

vandaag kreeg ik een brief aan van de lokale politie om tot verhoor te komen ( er staat niets bij over klacht)
het volgende is gebeurd:
een vriend van me en ik waren in Leuven, we wandelde over een parking waar een onbekende naar ons toe stapte met plastieke wieldeksels van een auto in zijn hand, toen hij voor ons stond maakte hij een zwaaiende beweging met de deksel in zijn hand, ik vatte dit op dat ogenblik verkeerd op en sloeg hem onmiddelijk, mijn vriend hield me terug en ik besefte dat dat niet de bedoeling was van de jongen met de deksels, ik zei ook dat het niet de bedoeling was en het me spijt.
note: we waren allebij dronken, ik zag hem nog overgeven

nu ontving ik deze brief om tot verhoor te komen, er staat bij "waarvan een vrijheidsstraf kan worden opgelegd"
Ik vraag me af als ik een advocaat nodig heb? ik heb geen idee wat er zal gebeuren bij een verhoor, is dat met een rechter ?
ik vroeg me ook af als dit een klacht was of niet ? er staat niets van in.
ik ben enorm gestrest hierdoor, kan ik gewoon mijn verhaal doen bij het verhoor zonder advocaat ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Etak
Berichten: 110
Juridisch actief: Nee

#2 , 06 feb 2019 13:17

Uiteraard, zonder raadsman, kan dit, ben je meerderjarig? Dan kan dit, anders niet...

Reclame

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”