Mag de werkgever mijn PV inkijken of kan ik een ander papier van de politie verkijgen als bewijs van afwezigheid?

Duupje1980
Topic Starter
Berichten: 6

Mag de werkgever mijn PV inkijken of kan ik een ander papier van de politie verkijgen als bewijs van afwezigheid?

#1 , 27 jan 2019 19:00

Hallo ,

Na een uit de hand gelopen nieuwsjaars receptie , ( teveel gedronken) werd ik thuis s'avonds opgepakt omdat ik heel onrustig was.

Normaal moest ik die dag werken , maar daar ik een nachtje moest blijven was ik in de onmogelijkheid om naar mijn werk te gaan.

De werkgever werd wel telefonisch verwittigd dat ik er die dag niet ging zijn.

Mijn vraag is eigenlijk : Heeft mijn werkgever het recht het PV in te kijken , of kan ik een apart papier-attest verkrijgen bij de politie waarop staat , dat ik die bewuste dag bij hen was?

De feiten speelden zich af buiten het werk , en buiten de werkuren.

Het lijkt me nogal schaamtelijk die PV te tonen , daar ze ook altijd vanalles en nog wat kopieren , om in hun dossier te steken

Mvg.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 27 jan 2019 19:16

Privé is privé !

Maar als men dit vraagt en je weigert dit, en dit kan natuurlijk, maar langs de andere kant kan je werkgever je ook eens niet meer nodig hebben .

Dit is altijd een dubbeltje op zijn kop

En een goede verstand houding tussen werkgever en werknemer dit is het ideaal huwelijk.
En dit voor beide partijen .En zeker in een klein bedrijf.
In een bedrijf waar honderden werknemers zijn is dit dus totaal anders .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Drone
Berichten: 3030
Locatie: st-niklaas

#3 , 27 jan 2019 20:11

wat bedoelt u juist met "onrustig"?

politie gaat u niet oppakken omdat u gewoon onrustig of in paniek bent . . .

Reclame

Duupje1980
Topic Starter
Berichten: 6

#4 , 27 jan 2019 20:14

Met onrustig bedoel ik weerspannig , wat uiteindelijk lijde tot een nachtje cel :-(

Duupje1980
Topic Starter
Berichten: 6

#5 , 27 jan 2019 20:17

Privé is privé !

Maar als men dit vraagt en je weigert dit, en dit kan natuurlijk, maar langs de andere kant kan je werkgever je ook eens niet meer nodig hebben .

Dit is altijd een dubbeltje op zijn kop

En een goede verstand houding tussen werkgever en werknemer dit is het ideaal huwelijk.
En dit voor beide partijen .En zeker in een klein bedrijf.
In een bedrijf waar honderden werknemers zijn is dit dus totaal anders .
Wat bedoel je met een bedrijf met honderden werknemers?Wat maakt het verschil?Begrijp niet echt wat je bedoeld , Mvg.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#6 , 27 jan 2019 20:55


Wat bedoel je met een bedrijf met honderden werknemers?Wat maakt het verschil?Begrijp niet echt wat je bedoeld , Mvg.

In een groot bedrijf ben je meestal een nummer.

In een kleinbedrijf, is een werknemer zo iets als familie, en staat de werkgever zeer dicht bij de werknemers, heeft de werknemer problemen dan zal de kleine werkgever zijn werknemers helpen .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Duupje1980
Topic Starter
Berichten: 6

#7 , 27 jan 2019 21:01


Wat bedoel je met een bedrijf met honderden werknemers?Wat maakt het verschil?Begrijp niet echt wat je bedoeld , Mvg.

In een groot bedrijf ben je meestal een nummer.

In een kleinbedrijf, is een werknemer zo iets als familie, en staat de werkgever zeer dicht bij de werknemers, heeft de werknemer problemen dan zal de kleine werkgever zijn werknemers helpen .
Ik ga morgen eens tot bij de politie gaan , en vragen of ik een papier kan krijge waaruit blijkt dat ik werd vastgehouden voor verhoor.Mvg.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#8 , 27 jan 2019 21:06

Ja dit kan je natuurlijk doen !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Duupje1980
Topic Starter
Berichten: 6

#9 , 28 jan 2019 00:58

Moet of kan de politie dit geven?Wil echt mijn werk niet kwijt.

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”