Klacht neerleggen ivm valse beloftes

Nvb89
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Klacht neerleggen ivm valse beloftes

#1 , 26 jan 2019 20:55

Hallo,

Mijn vriend zijn gsm en alle computers zijn in beslag genomen na een huiszoeking. Ik moest een afspraak maken voor op verhoor te gaan.
Tijdens dit verhoor vraagt de rechercheur of ze mijn gsm ook mochten inlezen, ik ben zwanger en heb gezegt dat dit het enigste contact is dat ik nog kan gebruiken moest er iets gebeuren. Hierop zegt de rechercheur dat ik hem na het verhoor terug krijg als er niets belastend op staat. Na het verhoor zijn ze nog bezig met mijn gsm en zegt hij dat hij er voor zorgt dat mijn vriend hem na zijn verhoor mee krijgt.
Ook na dit verhoor hebben ze de gsm niet meegegeven en heb ik een mail gekregen op het werk dat de rechercheur er vrijdag niet is en dat ik zowiezo moet wachten tot zaterdag en dat de rechercheur hem dan gaat langsbrengen. Het is zaterdag nog steeds niets gehoord en ik bel op de rechercheur, en na 3 dagen kan hij mij niet zeggen of er iets belastend op stond omdat zijn collega ziek is en dat ik zowiezo weeral tot maandag moet wachten. Ik heb gezegd dat als hij niet had beloofd hem die dag terug te geven ik mijn gsm nooit zou hebben afgestaan en dat ik wil weten of er iets op stond of niet en mijn gsm terug wil hebben. Hij ging het bespreken met zijn collega en heeft mij niet meer terug gebeld of mijn telefoons opgepakt.
Is dit een normale stand van zaken? kan ik hier klacht tegen indienen? want als die de belofte niet had gemaakt had ik die nooit afgegeven.
Ondertussen zo stressvol dat pijnlijke buiken krijg en iedereen zal wel ongerust zijn want ze kunnen mij dus tot maandag (5dagen totaal) niet bereiken en ik kan niemand bereiken als er iets misloopt met mijn zwangerschap! Maar dat is hun probleem zeker niet...

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22269
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 27 jan 2019 09:00


Ondertussen zo stressvol dat pijnlijke buiken krijg en iedereen zal wel ongerust zijn want ze kunnen mij dus tot maandag (5dagen totaal) niet bereiken en ik kan niemand bereiken als er iets misloopt met mijn zwangerschap! .
Hoe deden wij dat, 25-30 jaar geleden? Toen hadden ze nog geen GSM"s, en was enkel een vaste lijn bruikbaar. Ik ben 75 jaar en heb 2 kinderen . Die zijn ook geboren zonder GSM.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#3 , 27 jan 2019 09:06

ik heb er ook twee en ook kunnen geboren worden zonder telefoon en zonder gsm.

Mijn eerste 6 maanden dat ik zelfstandig was had ik zelfs geen telefoon, en al mijn klanten zijn dan ook besteld geweest.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#4 , 27 jan 2019 09:06

ik heb er ook twee en ook kunnen geboren worden zonder telefoon en zonder gsm.

Mijn eerste 6 maanden dat ik zelfstandig was had ik zelfs geen telefoon, en al mijn klanten zijn dan ook besteld geweest.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Oude Belg
Berichten: 3192

#5 , 27 jan 2019 14:07

Koop een eenvoudige,goedkope gsm. Kost een euro of tien.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

BloodNight
Berichten: 621

#6 , 27 jan 2019 14:31

De politie had het toestel ook gewoon in beslag kunnen nemen. Dan kan u de gsm terugvragen op het einde van het onderzoek, m.a.w aan de rechter. Reken dan maar op 6 maanden tot een jaar...en dan spreken we nog maar van een eenvoudig onderzoek.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#7 , 27 jan 2019 17:42

Koop een eenvoudige,goedkope gsm. Kost een euro of tien.
Voor 19,90€ heb je al een goede nokia gsm .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

mava105
Berichten: 22269
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#8 , 27 jan 2019 19:39

Ik heb een 2de hands te koop voor 10.00 €. Werkt nog zeer goed. Denk niet dat mijn echtgenote er 10 maal heeft mee gebeld, maar ze wilde een smartphone.

mava105
Berichten: 22269
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#9 , 28 jan 2019 11:16

.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#10 , 28 jan 2019 12:04

Er werd u duidelijk meegedeeld dat je deze zou terugkrijgen op voorwaarde dat er niets belastends op staat. Dit is men nu aan het uitzoeken blijkbaar. Je hebt deze vrijwillig afgegeven, dus ik denk niet dat je veel meer kan doen dan wachten tot ze er mee klaar zijn.

Je kan ondertussen toch een simpele GSM kopen als tussenoplossing? Voor €15 heb je al een nieuwe Nokia 105. Prepaid kaartje erin en je bent terug bereikbaar en kan terug SMS-en en bellen.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”