Auto verkocht, vorige eigenaar eist die terug

uNioN mAtcH
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Auto verkocht, vorige eigenaar eist die terug

#1 , 24 jan 2019 05:56

Mijn vriendin heeft toen ze nog bij haar vorige partner was een tweedehandsauto gekregen een 2-tal jaar terug. Die auto heeft hij deels op lening gekocht op zijn firma. Na een half jaar heeft ze beslist om die wagen te verkopen aan een garage en heeft een nieuwe wagen, op haar naam, gekocht. Ze had een papier getekend door hem dat ze de wagen van hem kreeg, maar dit is verloren gegaan. Een half jaar terug zijn ze uit elkaar gegaan. Nu schakelt haar vorige partner een advocaat in en heeft ze een brief ontvangen dat ze de wagen heeft mogen gebruiken en die ten onrechte verkocht heeft. Nu eist hij die wagen terug en eist een vergoeding voor het gebruik ervan. De brief vermeldt tevens dat indien dit niet gebeurt er een proces aangespannen wordt en dat ze riskeert om 5 jaar naar de gevangenis te gaan (die advocaat dreigt dus zonder uitspraak). Het punt is dat ze nadat de ze de wagen verkocht heeft, met zijn toestemming, ze nog een jaar bij hem was op zijn domicilie dus kan hij nu niet stellen dat hij niet akkoord was of van niks wist. Ik denk dat dit alles intimidatie is en hij geen poot heeft om op te staan, maar je weet natuurlijk maar nooit. Graag bevestiging of advis aub.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22258
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 24 jan 2019 09:25

Ik denk dat die ex geen schijn van kans maakt voor een rechtbank, zeker door het lange gedoogbeleid
En gevangenis al helemaal zeker niet

Reclame

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”