Slagen en verwondingen gepleegd door een minderjarigen toegebracht aan een meerderjarige

herresnatie
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Slagen en verwondingen gepleegd door een minderjarigen toegebracht aan een meerderjarige

#1 , 10 jan 2019 17:01

Hallo, ik zit met vragen over een recent gepleegd feit (door mezelf) en zou willen weten of er een terechtstelling zou zijn van de feiten.

Ik was met mijn vrienden bij het lokale jeugdhuis, waar er ook een aantal meerderjarigen komen (20j-30j)
Eén van deze meerderjarigen viel ons, de minderjarigen, steeds lastig door ons te volgen, proberen dichtbij te komen en gesprekken proberen te beginnen. Ieder van ons voelde zich niet op ons gemak, en voelde ons bedreigd. Daarmee wou ik opstaan voor de minderjarigen en heb ik slagen en verwondingen toegebracht op de man dat iedereen lastigviel. Het gaat over 2 slagen, eentje op de neus en eentje op het achterhoofd, waarvan hij enkel een bloedneus aan overhield. vorigens had deze man ook 2 van mijn vrienden uitgescholden en bedreigd. De man is naar de politie gestapt en ik zal nu op verhoor moeten, maar ik zou graag willen weten wat dit betekent voor mij.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis
Berichten: 8842

#2 , 10 jan 2019 17:38

Ik mag je al een beetje geruststellen: van een terechtstelling zal het niet komen. We leven in een democratisch land en voor een handgemeen worden er hier geen hoofden afgehakt. Maar je zal wel verhoord worden (en je vrienden waarschijnlijk ook) vertel gewoon de waarheid.

Issued
Berichten: 1230

#3 , 10 jan 2019 17:40

Heeft u al eerder contact gehad met justitie?

Reclame

mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#4 , 10 jan 2019 17:40

zou willen weten of er een terechtstelling zou zijn
Volgende zondag om 12.00 Hr op de Grote Markt :lol:

bosprocureur
Berichten: 6858

#5 , 10 jan 2019 17:44

zou willen weten of er een terechtstelling zou zijn
Volgende zondag om 12.00 Hr op de Grote Markt :lol:

Lach maar.

Maar de kans zit er toch dik in dat hij moet terechtstaan, vrees ik :roll:

Issued
Berichten: 1230

#6 , 10 jan 2019 20:53

Instellingen voor minderjarigen zitten nokvol. Zolang je niet op donderdag of vrijdag moet voorkomen gaat er niets gebeuren. (Op die dagen wordt de vorige lading terug gelost)
Voor 2 slagen gaat de jeugdrechter de zeldzame plaatsen niet benutten tenzij het een veelpleger is. En terechtstaan als volwassene zie ik ook niet direct gebeuren

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#7 , 10 jan 2019 20:55

Het zullen de ouders van de minderjarige zijn die de rekening gepresenteerd krijgen.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Issued
Berichten: 1230

#8 , 11 jan 2019 00:26

Voor een bloedneus. Zal een grote rekening zijn. We zijn de zaken hier een beetje over het paard aan het tillen. Zeker gezien het parket slagen zonder echte kwetsuren (lees een doktersattest/werkonbekwaamheid) in de vpv lijst heeft gestoken.

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”