Diefstal door poetshulp en haar vriend

Chakra
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

Diefstal door poetshulp en haar vriend

#1 , 04 jan 2019 12:16

Met die een lang verhaal ik kom er niet uit en zou graag uw mening horen:

Een lief en iel stemmetje v toekomstige poetshulp: ze is ziek is (2wk achter elkaar).
ze wil zó graag komen werken .. Stem en postuur komen niet overeen: 3wk later staat er een uit de kluiten gewassen vrouw voor de deur. Zij lijkt haar werk gemakkelijk aan te kunnen. Ik let de 1e keer niet op details.

Situaties die bij mij vragen oproepen: 1e keer hulpstuk vd stofzuiger zit vast kan er geen andere op zetten. Zal ik mijn partner om hulp vragen? Die werkt hier in de buurt … Haar partner en zij omhelzen elkaar; ik zie vanuit een ooghoek dat zij iets in zijn zakken stopt …De eerste pogingen het hulpstuk eraf te halen zijn tevergeefs maar ‘plots’ lijkt het hulpstuk er ‘als vanzelf’ af te gaan (?). 2e keer weer een probleem: "de stofzuiger doet het niet" (haar vervangster eeft er de vorige keer mee gewerkt); de zak zat zo vol dat het vuil eruit lag ...
Vraag haar naar een detail: ‘daar is gepoetst’. Bij controle is de mob pikzwart …
De keer daarop stelt ze voor de zoldertrap te doen (toch in de wekelijkse poetsbeurt?). Lluid gejammer gaat net zolang door tot ik naar boven ga .. Ze ‘is op een trede gaan zitten heeft op haar voet gestapt bij het opstaan heeft zich 'vreselijk' bezeerd … mag ze het bureau (haar werkgever) bellen: moet ze naar de dokter/naar huis ? Ze loopt een heel eind de straat in (met die"vreselijke pijn ?" ….) Wat mag ik niet horen ? (‘hele WE een dikke voet, afgezien"..)
Trap gepoetst, wat doen vuile afdrukken van mannensneakers erop? Een andere/ dezelfde keer die zelfde schoenafdrukken maar nu in het washok (??? Nee, niet mijn bezoek, die doen hun schoenen uit en lopen hier op pantoffels …). Weer een keer hoor ik - terwijl ze hier was – de voordeur dichtslaan. Wat was dat? Zij had ‘niets gehoord’ en gaat door met schoonmaken.
De laatste keer wordt ze weer afgehaald door haar vriend. Als ik de gang in kom zie ik dat ze met een grote tas, normaliter in de hal, de trap afkomt (??): ‘Ik moest mij omkleden’(hier? zonder zich te wassen? doet ze nooit heeft me niets gevraagd)
Ik wil de tas aanpakken ik sta er het dichtste bij trap sta; zij trekt de tas terug met een air van: afblijven (!), geeft de tas aan haar vriend die de tas voorzichtig aanpakt, vermeed die op de grond neer te zetten. Ze groeten amper, gaan zo vlug mogelijk weg …

Ben hoogst geïrriteerd na al deze voorvallen (poetsen afgewisseld met afwezigheid door ziekte) en het feit dat ze me voorliegt; breng het poetsbureau hiervan op de hoogte en meld mijn onvrede over de desorganisatie van haar vervangingen (als ze ziek is of ik weg moet)

Afspraak met een vriendin die altijd netjes voor de dag komt, ik zal deze keer ook mijn best doen. Wil mijn oorhangers inzetten: ze zijn nergens te vinden! En dat andere paar ook ! .. zal vanavond zoeken ben nu te nerveus ... Niet alleen gedonder met de organisatie van de poetshulpen - mijn klacht/verslag voor mevr. X is zo goed als klaar – nu ook nog diefstal!
Na al die eigenaardige voorvallen met de hulp die steeds weer een "goede reden" heeft om haar vriend te roepen ontdek ik dat er spullen weg zijn ! Ik ben woest! Mijn vertrouwen in de poetshulp gestuurd door een poetsbureau, is misbruikt! Al te goed is buurmans gek dat blijkt maar weer.

Heb de politie gemeld van dit alles dat niet in dank werd afgenomen door het poetsbureau: Ik werd in vraag gesteld (!): ik had door de desorganisatie door medewerkster en haar onbeschofte antwoorden - mevr. X. vond mijn emails naar deze laatste ‘emotioneel’, je zou voor minder! - van de ‘gelegenheid’ gebruik gemaakt om de politie te roepen. Nu ben ik boosdoener ipv slachtoffer. (Iedere dag vind ik wel iets dat verdwenen is; kan dit niet meer melden.)

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Inazuma
Berichten: 9773
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#2 , 04 jan 2019 13:15

(Iedere dag vind ik wel iets dat verdwenen is; kan dit niet meer melden.)
U heeft aangifte gedaan van diefstal bij de politie, u kan daar ook melding doen van bijkomende gestolen voorwerpen als u er achter komt.
Niemand heeft een inventaris van zijn spullen liggen ...
Maar ga zelf een keer grondig door uw gerief om te kijken of er nog meer weg is, en ga het in 1 keer melden bij politie.
Eventueel met foto's.

Markje
Berichten: 276
Juridisch actief: Nee

#3 , 04 jan 2019 14:21

Melden bij de politie, ja en je bent nog niet buiten en het word verticaal geklasseerd.
Poetshulp, ja maar alleen in hoogste nood, want het poetsbedrijf neemt geen verantwoordelijkheid bij diefstal.
Poetsbedrijf een lachertje, kijk maar op de website's, veel blabla en formulier op uw scherm om in te vullen, maar voorwaarden of regels vind je nergens en vul je het formulier in dan moet je nog goed opletten of je hangt vast aan een contract.

Reclame

Chakra
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#4 , 04 jan 2019 14:45

Denlowie : sorry ik heb u een pb gestuurd; dit was niet de bedoeling er stonden geen 'geheimen" in
Inazuma: heb inderdaad een mailtje gestuurd naar degene die het PV had ondertekend: reactie: nul, komma, nul. Dat je niet iedere dag je bezittingen telt/fotografeert schijnt "men" niet te begrijpen. Weet jij veel dat er iemand langskomt die ht verschil niet kent tussen mijn en dijn …
Markje: helemaal waar wat je zegt. poetsbureaus een lachertje en hééél veel blabla … Ik ben nog kunnen 'ontsnappen' aan het classement vertical: er is een PV gestuurd naar de rechter. Mij contract is geannuleerd dacht ik (nog even nakijken). Met mijn mailtjes ben ik een lastige vlo geworden ...

Chakra
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#5 , 04 jan 2019 14:48

Dank allen voor uw reactie ik voel mij in ieder geval gesteund door u

Inazuma
Berichten: 9773
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#6 , 04 jan 2019 16:19

Inazuma: heb inderdaad een mailtje gestuurd naar degene die het PV had ondertekend: reactie: nul, komma, nul.
Communicatie met politie verloopt niet per email ...

Chakra
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#7 , 04 jan 2019 16:49

Eerst telefonisch contact gehad met de politie 'ze hadden 'niets' vd gestolen zaken gevonden bij de poetshulp "bovendien was het PV al naar magistratuur gestuurd" … Bedankt voor uw opmerking.

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”