Opeising schadevergoeding

Pieter W
Topic Starter
Berichten: 3

Opeising schadevergoeding

#1 , 04 jan 2019 09:58

Hallo

Even kort de situatie schetsen: 3 jaar geleden was ik het slachtoffer van opzettelijke slagen en verwondingen. Iemand plantte uit het niets een glas in mijn aangezicht. 8 draadjes 2 cm onder mijn linkeroog en 3 draadjes in mijn wenkbrauw. Ik heb mij natuurlijk burgerlijke partij gesteld.

Nu, drie jaar later, is deze zaak eindelijk in mijn voordeel uitgesproken (hof van beroep Antwerpen). De beklaagde is mij een schadevergoeding verschuldigd plus interesten vanaf 2015 en ook een rechtsplegingvergoeding van 780 EUR.

Ik ben onlangs het arrest zelf gaan inkijken en heb er ook foto's van gemaakt. Mijn advocate heeft mij nooit op de hoogte gebracht van de uitspraak omdat zij de boeken heeft neergelegd (dit geheel ter zijde).

Ik heb contact opgenomen met de advocaat van de beklaagde om te informeren hoe ik deze schadevergoeding best opeis.
Hij stelde me voor om een mail te sturen met het verschuldigde bedrag. Hij zou er dan voor zorgen dat zijn client dan overgaat tot betalen (in schijven omdat hij momenteel geen werk heeft). Ik vertrouw dit echter nieb helemaal en vroeg me af wat ik nu best doe (zonder zelf oneindig veel kosten te maken).

Enkele vragen: *hoeveel interest kan ik in dit geval opeisen want dit staat niet in het arrest.
* Kan ik een termijn plakken op de betaling van de schadevergoeding (bv terug te betalen voor 31/12/2019)
*Is een mail naar de advocaat van de beklaagde wel betrouwbaar?
*...

Graag jullie mening/tips.

Alvast bedankt

Pieter

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding