Auto diefstal

Vincent.brakel
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

Auto diefstal

#1 , 01 jan 2019 21:42

Hallo,

Kan iemand me helpen heb een vriendin die keertje uit ging in België met 2 vrienden maar die waren andere dingen verplan dus auto inbraak en zij bleef in de auto en wist er niks van, later in de nacht zijn ze ook aangehouden door de België's agente hebben haar telefoon afgepakt die was van haar moeder zij heeft gezegd datie van haar is staat wel op haar moeder de naam de telefoon. Voor bewijs meegenomen blijkt dat er gespreken zijn geweest over inbraken die gespreken heeft ze niet gemaakt een van haar vrienden dus wisten de telefoon code, en nou zit ze bijna maand in België en is met 30dagen verlengd

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vincent.brakel
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#2 , 01 jan 2019 21:45

Er zijn namelijk 52feiten wat zal de straf hier op zijn het gaan om navigatie schermen

Issued
Berichten: 1227

#3 , 02 jan 2019 07:38

Aah een rondtrekkende daderbende die middenconsole's uit de wagens pikt.
Dus uw vriendin wist 52 keer van niets, maar toch hebben ze gesprekken gevonden op haar gsm?
Dus je zit met georganiseerde zware diefstallen in bende.
De bestraffing zal afhankelijk zijn van de rol die ze speelde binnen de bende

Reclame

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#4 , 02 jan 2019 10:38

LOL! De vriendin "wist van niets". Dus zij gaat met vrienden uit die 52 keer aan haar zeggen: "Zeg meid, wij gaan even iets anders doen. Blijf jij even in de wagen zitten. Aja, en mogen we ook even uw telefoon, dan?" En zij stelt zich daar geen vragen bij?

Komaan, zeg. Een onderzoeksrechter is niet achterlijk, hé. Wie zijn gat verbrand moet op de blaren zitten. Slotje op dit draadje?
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Vincent.brakel
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#5 , 02 jan 2019 12:22

Je luisterd niet zei hebben 52 keer gepleegd waar zei niks van afwist en is 1x meegegaan dat is het dan en aangehouden

Vincent.brakel
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#6 , 02 jan 2019 12:24

Dat is vertrouwen ze dacht dat haar echte vrienden waren blijkt dus van niet

Issued
Berichten: 1227

#7 , 02 jan 2019 12:34

Dus de argumentatie is dat de echte dieven na 51 keer vonden dat er wat sleur en langdradigheid in kwam, dus ze vonden er niks beter op dan een toerist mee te nemen?
Zeg nu zelf, welke dief gaat er nu een potentiële getuige zelf meenemen?
Btw is uw vriendin hiervoor al is in contact gekomen met justitie? In dit land of een ander Europees land? Eventueel heeft haar naïviteit haar nog al eens parten gespeeld?

Vincent.brakel
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#8 , 02 jan 2019 13:02

Dit is haar eerste keer geen strafblad totaal niks wat zal haar hierop zijn. Is kans op uitspraak

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#9 , 02 jan 2019 13:12

Dit is haar eerste keer geen strafblad totaal niks wat zal haar hierop zijn. Is kans op uitspraak
Niemand hier kan daar een zinnig antwoord op geven. Alles zal afhangen van hoe ze antwoord op vragen van de onderzoeksrechter of hoe straf haar advocaat is. Maar om de stelling te blijven verdedigen dat ze met vrienden uitging en die vriendenbreken "eventjes" in in een wagen terwijl zij in hun wagen zit te wachten en zich daar geen vragen bij stelt? En die vrienden gebruiken ook nog eens haar telefoon "zonder dat ze het weet"? 'k Weet het zo niet, hoor... :roll:

Maar wat wij denken of vinden speelt geen rol. Het zal een rechter zijn die beslist. En aangezien wij véél, maar dan ook véél te weinig details kennen, kan niemand hier een zinnige voorspelling doen over de strafmaat.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”