Advocaat gezocht in west vlaanderen voor klacht tegen gokwebsites

milan09
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

Advocaat gezocht in west vlaanderen voor klacht tegen gokwebsites

#1 , 29 dec 2018 17:13

Beste mensen, ik weet niet hoe dit hier best allemaal neerpen maar zal toch trachten mijn situatie te omschrijven. Ik ben een prille veertiger, zelfstandige, en kamp al heel mijn leven met zware gokproblemen. Ik ben wel uitgeschreven sinds 2005 en heb hiervan nog een bevestiging via mail van de kansspelcommissie. Zij citeren : 'Volgens de informatie in onze databank bent u sinds 29-12-2005 correct uitgesloten van toegang tot de kansspelinrichtingen.'. Ik heb echter op verschillende websites een valse account gemaakt onder naam van mijn echtgenote. Bij sommige sites is dit niet gelukt omdat zij dit niet normaal vonden gezien er hetzelfde adres is en ook gezien ik mijn eigen email adres gebruikte (met mijn naam).

Nu, op drie goksites ben ik in het voorbije anderhalf jaar zeker 150.000 EURO kwijtgespeeld, mijn leven is daardoor een echte hel.

Ik wil deze sites aanklagen op basis van volgende zaken, ik bezit ook over alle communicatie per mail met deze sites !

- Midden 2018 heb ik bij twee van deze sites duidelijk gemaakt dat ik eigenlijk niet mag spelen, en dat ik een account heb op naam van mijn vrouw
- Na een korte sluiting van mijn account werd mij gevraagd om alsnog een kopie van de id kaart van mijn vrouw te bezorgen en nadat ik dit gedaan heb kon ik gewoon verder spelen
- Ik heb honderden mails verstuurd naar de helpdesk van deze sites waarbij ik vermeldde dat ik zelfmoord ging plegen, dat ik het niet meer aankon, dat men mij moest helpen , er werd weinig actie ondernomen. Is dit niet tegen de wet waarbij de speler moet beschermd worden ??? Ten eerste hadden zij mij al nooit mogen toelaten , en zeker niet nadat ik hen duidelijk maakte dat het om mij ging en niet mijn vrouw. Ten tweede , ervan uitgaande dat het om mijn vrouw zou gaan ... hebben ze mij gewoon altijd verder en verder in de put geduwd waarvan ik alle bewijzen heb.

Heel deze zaak stinkt aan alle kanten. Ik heb bewijzen waarbij ik de site contacteerde dat ik mezelf van kant ging maken. Ze reageerden met 'volgende keer beter, meer succes met de volgende spelletjes'. Een enkele keer sloten ze mijn account maar toen ik dan aandrong ging die terug open. Hiervan heb ik alles van communicatie als bewijs.

Op één site heb ik zelfs contact met een werknemer van een goksite, een VIP manager die mij duidelijk mailt en jent dat ze best weten dat ik met de account van mijn vrouw speel ...

Tientallen en tientallen bewijzen heb ik.

Op één site ben ik op 40 dagen tijd maar liefst 80.000 EURO kwijt (vorige maand en december) , nooit werd er ingegrepen. Pas na tientallen mails waarin ik gezegd heb dat ik hen ga aanklagen hebben ze mij nu geblokkeerd.

Op de andere sites kan ik tot op de dag van vandaag nog steeds spelen.

Hier moet iets aan gedaan worden, mijn leven is kapot en vele andere mensen gaan op deze manier kapot !

Ik zoek de persoon die mij wil bijstaan om deze zaken aan te klagen voor de bevoegde rechtbank.

Wie helpt mij verder aub ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#2 , 29 dec 2018 17:21

Het stopt wel vanzelf als u niets meer hebt om te vergokken.
Spijtig dat u zich bovendien schuldig hebt gemaakt aan identiteitsfraude, daar staan straffen op.
Als u hulp nodig hebt neemt u contact op met de zelfmoordlijn:
https://www.zelfmoord1813.be/ik-heb-hulp-nodig
En al zeker niet met een medewerker van een gokkantoor.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

milan09
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#3 , 29 dec 2018 22:58

Uw antwoord is weinig tactvol ... u bedoelt misschien gewoon dat het vanzelf zal stoppen als ik er gewoon niet meer ben. Daarbij nog een steek door mij door te verwijzen naar de zelfmoordlijn.

Ik heb keiharde bewijzen , zwart op wit , dat de online gokinstellingen in fout zijn !

Mails, whatsapp berichten ...

Deze bedrijven zijn wettelijk verplicht om uitgeschreven spelers niet te laten spelen. Verder zijn ze verplicht om spelers te beschermen !

Iemand die alle dagen schrijft dat hij zichzelf iets zal aandoen en een groot probleem heeft MAG men niet laten spelen !! DAAR STAAN STRAFFEN OP DIE ERGER ZIJN DAN VOOR MIJN ZOGEZEGDE IDENTITEITSFRAUDE

Niemand die mij verder kan helpen ?

Reclame

LeenW
Berichten: 12839

#4 , 29 dec 2018 23:34

Het belangrijkste is dat u uw probleem laat oplossen. Sites laten blokkeren haalt niet veel uit als u de kern van uw probleem niet aanpakt. Nu stal u de identiteit van uw vrouw, de volgende keer zal het bij een vriend of familielid zijn. Laat uzelf behandelen voor u verdere stappen zet. Geen enkele advocaat gaat uw zaak willen aannemen als ze weten dat de kans groot is dat u hen niet gaat kunnen betalen omdat u alles vergokt hebt.

't appartement
Berichten: 35
Juridisch actief: Nee

#5 , 29 dec 2018 23:36

Je hebt de boel belazerd door de identiteit van uw vrouw te stelen!!
Moet iemand u daar soms ook tegen beschermen?
Besef je niet dat alles uw EIGEN fout is?
Blijkbaar kan enkel een gepaste straf u tot inkeer brengen.

milan09
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#6 , 30 dec 2018 00:39

Ik stal inderdaad de identiteit van mijn vrouw en ik gaf dit zelf ook aan. Vervolgens lieten deze mensen mij verder spelen en werd er niks ondernomen. Dat ik gok is mijn fout, dat ik de identiteit van mijn vrouw steel is mijn fout MAAR wat met de gokinstelling ... die gaan dus vrijuit en zijn NIET in fout ?? Los van het feit of het om mij of mijn vrouw zou gaan ... ik heb honderden mails als bewijs van hen en mij , waarin duidelijk niks gedaan wordt met allerlei wanhopige meldingen.

Ghentian
Berichten: 859
Juridisch actief: Ja

#7 , 30 dec 2018 00:41

Ik vermoed dat straffen weinig zal uithalen. Ofwel beseft u dat u het bedrijf weinig kan aanwrijven - ik denk dat men rederlijkerwijze van een bedrijf niet kan of mag verwachten dat men op geavanceerde fraude gaat controleren - en zoekt u een strohalm om er onderuit te geraken, ofwel meent u echt dat u geen enkele fout heeft gemaakt. In dat geval is uw perceptie van de werkelijkheid zodanig verstoord dat u echt op zoek moet naar hulp.

U begrijpt dat uw zaak haast kansloos is. Fraude wordt nooit gefaciliteerd in het Belgisch recht: fraus omnia corrumpit. Uitgesloten dat u uw schade gaat kunnen verhalen. Zelfs al maakt de andere partij een fout! Het ware mogelijks anders geweest indien u geen kwaad opzet had.

Indien mijn ofwel 1 van toepassing was hoop ik u hiermee voldoende geïnformeerd te hebbel. Indien ofwel 2: zoek medische hulp.

Edit: ik merk dat u ook al gereageerd hebt. Mijn post is niet meer up to date. Fraus blijft wel van toepassing.
Een blote eigenaar heeft geen vruchtgebruik; een naakte eigenaar geen kleren.

Oude Belg
Berichten: 3192

#8 , 30 dec 2018 07:07

Ik stal inderdaad de identiteit van mijn vrouw en ik gaf dit zelf ook aan. Vervolgens lieten deze mensen mij verder spelen en werd er niks ondernomen.
Nee. Officieel speelde uw vrouw. De server van de gokwebsite kan onmogelijk weten dat u hem zo belazert; een server kan niet denken. De enige oplossing zou zijn u, uw gezin, uw familie, uw vrienden, uw omgeving, iedereen waarmee u ik contact kan komen, te beletten te spelen. En misschien vindt u dan nog een mogelijkheid om u aan te melden, en later klacht in te dienen omdat u hen belazerd hebt.
Misschien toch maar eens contact opnemen met een verslavingskliniek?
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”