Celstraf van 1maand

Jan78
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Celstraf van 1maand

#1 , 20 dec 2018 11:09

Ik heb een herroeping gehad en moet 1maand de cel in , ik hoorde dat dat NIET zou doorgaan, maar ik moet toch gevangenis briefje tekenen

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#2 , 21 dec 2018 09:40

En uw vraag is?
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Jan78
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 22 dec 2018 10:04

Mijn vraag is nu wat er met mij gaat gebeuren en hoe met men job

Reclame

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#4 , 22 dec 2018 10:13

Mijn vraag is nu wat er met mij gaat gebeuren en hoe met men job

U job dit hangt af van je werkgever.

Bij veel werkgevers blijft alles zoals het is, andere reageren daar anders over, dit ligt aan de werkgever zelf.

Wat met u gaat gebeuren er is kans dat je effectief moet gaan zitten is nihil .

Lees dit eens dit zal je gerust stellen .

Een korte gevangenisstraf is een straf van niet meer dan 3 jaar. De totaliteit van de verschillende veroordelingen dient te worden opgeteld om die drempel te bepalen.

Indien de rechtbank een hoofdgevangenisstraf oplegt niet meer dan drie jaar en de veroordeelde bevindt zich niet in hechtenis op het moment dat de straf in

uitvoering wordt gesteld, komt hij in principe in aanmerking voor elektronisch toezicht ( enkelband ) voor de uitvoering van de gevangenisstraf. Essentieel is dat

de veroordeelde zich aanbiedt in de gevangenis binnen de vijf dagen nadat hij het gevangenisbriefje ontvangt.

Het gevangenisbriefje dient steeds te worden afgewacht.

Een veroordeelde kan zich niet spontaan aanbieden in de gevangenis voor strafuitvoering.
Hij zal niet binnen mogen.

Als die veroordeelde elektronisch toezicht aanvraagt, wordt de strafuitvoering onderbroken en dient de veroordeelde te wachten (doorgaans enkele maanden) totdat hij wordt uitgenodigd zijn enkelband aan te doen.

bron GEVACO advocaten
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”