Aanranding van de eerbaarheid

Anne90
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

Aanranding van de eerbaarheid

#1 , 18 dec 2018 08:05

Beste

In september 2017 diende ik een klacht in tegen men biologische vader wegens aanranding van de eerbaarheid van een minderjarige. De feiten deden zich voor in 2005. Ik was toen 15 jaar. Onlangs kreeg ik een bericht dat de zaak geseponeerd werd wegens verjaring door de procureur des konings (opsporingsonderzoek). Wat ik niet begreep aangezien ik vooraf info inwon bij een jurist en deze gaf aan dat de verjaringstermijn 10j bedroeg, wat inging vanaf de meerderjarigheid. Dit betekent dat de feiten pas zouden verjaren nu in 2019. Ik ben nu aan het twijfelen om een onderzoeksrechter aan te stellen en me burgelijkepartij te stellen, en dit met de vraag om de verjaringstermijn opnieuw te bekijken. Werd de verjaring nl ook niet gestuit door het indienen van mijn klacht ? Aangezien ik de gerechtskosten/ een borgsom dan zelf dien te betalen wil ik er zeker van zijn dat de info klopt dat ik heb mbt de verjaringstermijn. Wie kan me hier wat meer info over geven?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Mateuto
Berichten: 32
Juridisch actief: Ja
Locatie: Waregem

#2 , 21 dec 2018 10:22

Die info lijkt mij inderdaad te kloppen, vreemde beslissing van de Procureur.

Reclame

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”