aanklacht diefstal tegoedbonnen ipv leverancierbonnen

marapoes
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

aanklacht diefstal tegoedbonnen ipv leverancierbonnen

#1 , 15 dec 2018 10:04

Goeiemorgen,
Een paar maand geleden ben ik tegengehouden in een winkel omdat ik de week ervoor in die winkel leveranciersbonnen had meegenomen. De politie werd gebeld en ik zou later een uitnodiging ontvangen voor verhoor.
Ik heb nu die uitnodiging nu pas ontvangen maar de aanklacht luidt : diefstal van tegoedbonnen.

Een leveranciersbon is volgens mij heel iets anders dan een tegoedbon.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12828

#2 , 15 dec 2018 10:54

Elke bon met waarde tegoed kan als tegoedbon aanzien worden, de aanklacht lijkt mij dus terecht.

johan V
Berichten: 174

#3 , 15 dec 2018 18:46

wat is het verschil tussen een tegoedbon en een kortingsbon.bv 1 euro korting bij aankoop van 2 producten met de vermelding van het merk.

Reclame

Oude Belg
Berichten: 3192

#4 , 15 dec 2018 19:04

Een kortingsbon is, zoals de naam het zegt, een korting op de aankoop van een product. Als de leverancier de uitgever is, kan je het een leveranciersbon noemen. Een tegoedbon geeft aan dat je een vordering op de uitgever hebt. Dat heeft niet noodzakelijkerwijs met een aankoop te maken. Je hebt misschien een klusje gedaan.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”