Onschuldig maar word verdacht van fietsen diefstal! help lol!

TheBelgianTeen
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Onschuldig maar word verdacht van fietsen diefstal! help lol!

#1 , 06 dec 2018 14:38

Beste mensen,
IK heb een uitnodiging gekregen voor verhoor door verdachte van fiesten diefstal.
Hier is het verhaal iemand van men kennissen stal een fiets en kwam met die fiets naar men huis ik was paar dagen bij men onkel blijven slapen dus toen ik thuis kwam wist ik helemaal niets van waar die fiets kwam ik had vervoer nodig naar het station en gebruikte die fiets. Toen ik terug keerde naar station van school was de fiets verdwenen ik vraag aan de persoon die met de fiets kwam "hey man sorry voor je fiets hij werd gestolen spijt me.." hij antwoordde met "hahaha de fiets dat ik gestolen heb is gestolen wat een LOL" nu paar weken later word ik verdacht voor fietsen diefstal en terwijl ik niet eens wist dat het een gestolen fiets was " Wat raden jullie me aan om te doen? :| :| :|

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#2 , 06 dec 2018 14:43

Verward verhaal.
Niemand begrijpt dit.
Klinkt daardoor ongeloofwaardig.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Milo72
Berichten: 1016

#3 , 06 dec 2018 15:24

Beste mensen,
IK heb een uitnodiging gekregen voor verhoor door verdachte van fiesten diefstal.
Hier is het verhaal iemand van men kennissen stal een fiets en kwam met die fiets naar men huis ik was paar dagen bij men onkel blijven slapen dus toen ik thuis kwam wist ik helemaal niets van waar die fiets kwam ik had vervoer nodig naar het station en gebruikte die fiets. Toen ik terug keerde naar station van school was de fiets verdwenen ik vraag aan de persoon die met de fiets kwam "hey man sorry voor je fiets hij werd gestolen spijt me.." hij antwoordde met "hahaha de fiets dat ik gestolen heb is gestolen wat een LOL" nu paar weken later word ik verdacht voor fietsen diefstal en terwijl ik niet eens wist dat het een gestolen fiets was " Wat raden jullie me aan om te doen? :| :| :|
Vertaling:
- een kennis van TS stal een fiets, en zette die bij TS thuis
- omdat TS bij zijn oom enkele dagen bij zijn oom logeerde, wist hij niet van waar die fiets kwam
- toen TS wel terug thuis was moest hij naar het station en gebruikte de gestolen fiets
- toen TS na school terug aan het station kwam, was de fiets verdwenen
- toen TS dat aan die kennis vertelde, kwam aan het licht dat de fiets gestolen was
- blijkbaar had toch iemand TS gezien met de gestolen fiets, want TS kreeg een uitnodiging verhoor als verdachte van een fietsdiefstal.

Er zijn m.i. twee mogelijkheden
- dit verhaal is waar. In dat geval zal TS op de een of andere manier moeten kunnen bewijzen dat het zo gegaan is. Evt een gesprek met die kennis opnemen en zo proberen een bekentenis los te prutsen ?
- dit verhaal is even ongeloofwaardig als het overkomt. In dat geval kan TS beter eerlijk zijn.
Ik ben geen jurist - mijn posts zijn dus enkel gebaseerd op mijn eigen mening en gezond verstand

Reclame

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”