Tegengehouden door politie

Wasmand123
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

Tegengehouden door politie

#1 , 28 nov 2018 16:30

Beste
Op maandag in de avond ben ik tegen gehouden door de politie. Er is een grinder voor cannabis van mij afgenomen. Ik moest een formulier invullen met een aantal vragen.
Ik zit nu zelf ook met een aantal vragen.
Wat was het formulier dat ik hebben moeten invullen?
Krijg ik hier nog iets van te horen?
Komt dit op mijn strafblad?

Met vriendelijke groeten

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Milo72
Berichten: 1016

#2 , 28 nov 2018 16:37

Wat was het formulier dat ik hebben moeten invullen?
Hebt u het formulier ingevuld zonder het te lezen ?
Ik ben geen jurist - mijn posts zijn dus enkel gebaseerd op mijn eigen mening en gezond verstand

Wasmand123
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#3 , 28 nov 2018 16:42

Het was een vragenlijst waarop stond of ik de feiten ontkende, er zaken in mijn voordeel speelde,...
Het was altijd ja of nee aanduiden.

Reclame

Issued
Berichten: 1227

#4 , 28 nov 2018 17:06

Het blad dat u invulde is een vragenlijst voor mineure feiten. dit wordt gebruikt ipv een verhoor. Daarop staat dat ook duidelijk uitgelegd aangezien dit een standaard document betreft dat het parket voorziet.

Afhankelijk van een aantal factoren wordt er of een vpv of een apo pv opgesteld. Vpv gaat niet naar het parket en dus geen strafblad. Bij een apo komt het enkel op je strafblad als het parket er iets mee wenst te doen en het niet gewoon seponeert.

U staat wel sowieso in de databanken van de politie en kan u verwachten aan strengere controles de volgende keer u de mannen in het blauw tegenkomt.

Wasmand123
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#5 , 28 nov 2018 17:12

De agent had gezegd dat dit niet op mijn strafblad zou komen en ik ben nog nooit in aanmerking gekomen met politie. Kan ik er dan van uitgaan dat het geseponeerd wordt? Zal ik hier nog iets van horen( zoals bijvoorbeeld een brief naar mijn domicil)?

Wasmand123
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#6 , 28 nov 2018 18:30


Afhankelijk van een aantal factoren wordt er of een vpv of een apo pv opgesteld. Vpv gaat niet naar het parket en dus geen strafblad. Bij een apo komt het enkel op je strafblad als het parket er iets mee wenst te doen en het niet gewoon seponeert.
Hoe word ik hier van op de hoogte gehouden of moet ik dit afwachten?

Issued
Berichten: 1227

#7 , 28 nov 2018 19:48

Hoe word ik hier van op de hoogte gehouden of moet ik dit afwachten?
Van een vpv hoor je nooit nog iets. Best even de lokale politie contacteren en bevragen.

Wasmand123
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#8 , 28 nov 2018 20:10

Hoe word ik hier van op de hoogte gehouden of moet ik dit afwachten?
Van een vpv hoor je nooit nog iets. Best even de lokale politie contacteren en bevragen.
Dus ik zou me eigenlijk geen zorgen moeten maken?

Issued
Berichten: 1227

#9 , 28 nov 2018 21:32

Dat kan ik niet garanderen aangezien er wel wat factoren invloed hebben op die beslissing. Een aantal zaken kunnen ervoor zorgen dat het een apo pv wordt. Bv er waren minderjarigen bij, drugs is een zonaal werkpunt,...

Wel een belangrijke vraag: bent u een meerderjarige

Wasmand123
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#10 , 28 nov 2018 21:54

Ik was aan het wandelen met twee vrienden en we werden tegen gehouden. Ik ben meerderjarig.

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”