Gerechtelijke inbeslagname voertuig

jvnk
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Gerechtelijke inbeslagname voertuig

#1 , 27 nov 2018 15:09

Goedenmiddag lezers,

Zo'n anderhalf jaar geleden is mijn wagen in beslag genomen omdat hiermee gestolen goederen zijn vervoerd. Een "kennis" (achteraf gezien kende ik hem spijtig genoeg niet goed genoeg) vroeg om hulp voor het vervoeren van goederen, welke achteraf gestolen bleken te zijn. Mijn lichte vrachtwagen is vervolgens door de lokale politie gerechtelijk in beslag genomen. Ik heb nadien de sleutels en documenten moeten afgeven en heb mijn nummerplaten terug gekregen.

Ik heb vervolgens de optie gekregen om mijn wagen voor 4000 euro terug te kopen, echter had ik dit geld niet en ben hier dan ook niet op ingegaan.

In mei dit jaar (zo'n 1 jaar na de feiten) heb ik bericht van het openbaar ministerie gekregen dat de strafzaak geklasseerd werd, en een eventuele strafvervolging niet door het openbaar ministerie werd opgelegd. Echter, als ik in de toekomst dergelijke zaken uitsteek (wat uiteraard niet de bedoeling is) word deze zaak er wel in meegenomen.

Na deze brief heeft mijn advocaat mij gevraagd of ik reeds mijn voertuig terug in mijn bezit had gekregen, en heeft enkele maanden later een rappel naar de desbetreffende diensten gestuurd.

Tot op heden heb ik nog altijd niets vernomen, dus heb ik deze middag contact opgenomen met het openbaar ministerie. Zij konden mij vertellen dat er een procedure vervreemding was opgestart, en momenteel nog lopende is. Ik moest op een later ogenblik terug contact opnemen omdat de persoon in kwestie op verlof was, en ze op het secretariaat mijn dossier niet voorhanden hadden.

Wat zijn op dit moment mijn rechten, waar kan ik aanspraak op doen, en is er een kans dat ik mijn voertuig nog terug krijg? Indien ik deze terug krijg, zijn daar eventueel nog kosten voor stalling of iets dergelijks aan verbonden?

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding