Stalking

stefing
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Stalking

#1 , 26 nov 2018 14:10

Hallo
ik heb de volgende vraag
wij wonen sinds 3jaar op een gelijkvloers appartement nu kunnen wij in de zomer ons bord eten niet op tafel zetten of de bovenbuur verschijnt op haar balkon idem als wij volk in onze tuin ontvangen dacht dit op te lossen door parasols te plaatsen niet dus nu gaat ze overal rodels rond strooien en ons het leven zuur maken nu mijn vraag is kan dit aanzien worden als stalking ook als we het gebouw verlaten staat ze te gluren
Alvast bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12839

#2 , 26 nov 2018 14:17

Waarom zou een persoon niet op haar eigen terras mogen zitten?

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#3 , 26 nov 2018 14:41

Kan je iets specifieker zijn over "roddels rondstrooien" en "het leven zuur maken". Het eerste zou laster en eerroof kunnen zijn, het tweede zou stalking kunnen zijn. Maar let er op dat er twee keer ZOU staat. Zonder concreet de feiten te weten, kan niemand daar iets over zeggen.

Het "gluren" zoals jij dit zegt, is niet meteen strafbaar. Als zij vanop haar balkon in uw tuin kan kijken, dan mag ze dit ook doen. Daar is niets mis mee. Als je het gebouw verlaat, begeef je je in het openbaar en kan je ook niemand beletten naar jou te kijken. Als ze nu door jouw sleutelgat komt kijken, of met een sterrenkijker probeert in jouw badkamer te kijken, is het een ander verhaal, maar gewoon op haar terras staan om in jouw tuin te kijken, is niet strafbaar.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Reclame

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”