valse beschuldigen

Loret
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

valse beschuldigen

#1 , 15 nov 2018 13:52

hey

weet er iemand wat ik zou kunnen doen tegen valse beschuldigingen.

ik was 2 jaar geleden bevriend met iemand.
onze vriendschap heeft niet lang geduurd .
ze zat alle dagen in de zomer bij ons thuis te genieten van de zon, tuin en nog eten.
dat je af en toe eens amen eet is leuk .
maar dat werdt voor hun een gewoonte.
zelf niets betalen .
we hebben het ook niet breed om te leven.
we hebben pogingen gedaan om iets te zeggen . maar die luisterde nie.
dan vroegen ze is om kattenvulling mee te brengen ( geld nooit gezien)
omdat ge vrienden zijt doet ge dat .

1 in september gingen we naar de ikea samen .
op zich was het leuk .
daar hadden we iets gegeten . de bedoeling was om ieder voor zich te betalen .
maar ze had zich te dicht bij mijn partner aan de kassa gezet en de kassierster ha het samen gerekend .
toen daar hadden we het z gelaten.
achteraf vroegen we wel om da weet te betalen.

maar dan begon het

we hebben 2 maand op ons geld moeten achten
er achter vragen 0
elke keer zocht ze uitvluchten.
begon ze onozel te doen.......

uiteindelijk hheeft ze da geld boertig gegeven .

mor het werd erger

die begon leugens over ons te verspreiden
tot zelfs dat ik haar dochter zou pesten .
( ik heb dat kind altijd graag gezien. en ze was graag bij mij )

ik heb natuurlijk bewijzen dat het een leugen is .
want ze valt in haar eigen leugens

ik ben met een nicht van hun bevriend .
daar tegen had ze gezegd dat ik hun dochter pest .
en omdat die nicht er niet tussen wou komen
is die bij de politie gegaan en gaan zeggen dat die nicht mij de opdracht heeft gegeven om hun dochter te pesten .

ik weet dat het een lange verhaal is maar dit blijft duren .

weet iemand wat ik daarmee kan doen ?
ik zie graag kinderen ik heb er zelf 3 .

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
lukasi
Berichten: 1147

#2 , 16 nov 2018 11:47

Mevrouw, ik zou u graag willen verder helpen maar heb niet voldoende kennis om u correct advies te geven.
Persoonlijk zou ik alle banden met deze persoon verbreken en op geen enkele wijze aanleiding geven.
Enigste wat hier in helpt is negeren van deze persoon.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#3 , 16 nov 2018 12:16

Als er al een partij naar de politie gegaan is, kan dit inderdaad wel al een juridische impact hebben.

Maar zoals lukasi al zei: verbreek elk contact met deze persoon of personen. Als ze zelf toch contact zoeken, schrijft u hen een aangetekende brief met daarin kort en zakelijk de vraag om u verder op geen enkele wijze meer te willen contacteren, en daarbij de melding dat, indien zij uw wens niet respecteren, u niet zal nalaten klacht neer te leggen wegens belaging bij de politie.

Als u zou merken dat zij in het openbaar leugens over jou verspreiden, verzamel dan bewijzen, en stuur ook daar een AS voor waarin u vraagt hiermee te stoppen, en met de melding dat, indien deze laster niet stop, u klacht zal neerleggen wegens laster en eerroof, en dat u reeds de nodige bewijzen hiervan aan het verzamelen bent.

Als dat kinderachtig gedoe dan niet stopt, zal u effectief klacht moeten neerleggen bij de politie. Meer kan u momenteel niet doen.

Los daarvan begrijp ik niet dat u het contact niet vroeger verbroken hebt. Als zij telkens op uw kosten komen eten, nodig hen dan niet meer uit! En trek er zeke rniet mee naar de Ikea, zou ik zo denken. Maar bon, dat is dan mijn niet-juridische raad...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Reclame

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”