Wiet gevonden toen politie me stopte

ronald123456789
Topic Starter
Berichten: 9
Juridisch actief: Nee

Wiet gevonden toen politie me stopte

#1 , 26 okt 2018 17:48

Dus ik zal eerst mijn verhaal doen voor ik deze vraag stel.
Ik ben 17jaar en word 18 morgen dus wel jammer datze me nu pakken maar nu:
Ik rij op het fietspad met oortjes in, het is koud dus mijn ene hand in me zak en met de andere verzet ik een liedje op mn telefoon
komt toch wel de politie op dat moment me staande houden.

Ze vragen mijn identiteitskaart maar ik zeg dat ik die nooit meedoe omdat ik die toch altijd verlies, waarop de agent zeer boos wordt en zegt JE BENT HIER ILLEGAAL JE MOET MEE NAAR HET BUREAU!!!!

Daarna is zen vraag wat zit er dan in je tasje die ik niet getoont heb maar hij gewoon vast nam en er in keek (ik weet niet of dit mag ?)
daarna moest ik mee naar een parking dichtbij.
Ik kom in de combi vraagt hij hoeveel cannabis het is.
ik wist niet precies hoeveel maar het was een zakje 1/3 gevuld met gruis(ik denk 2-4 gram max! 4 zou me zelf verbazen) dus ik zeg weet ik niet
begint hij daarop in mijn gezicht te roepen: HEB JE GEEN MANIEREN GELEERD MIJ SPREEK JE AAN MET MENEER en brult BOERR !! in mijn gezicht.
waar ik al helemaal niet gediend mee ben is het feit omdat ik 17jaar ben dat hij naar mijn ouders belt en zegt dat ik Super arrogant was en met een grote hoeveelheid rondrij en daarboven op vertelt hij aan mn ouders dat ze het daarom voor het parket brengen ?! kan dat zelf ? en waarom wordt mij dit dan niet vertelt in de combi ??!!

en wat me het meeste verbaasd is dat hij dan nog durft tegen me ouders te zeggen dat ik arrogant was, maar hij komt voorbij rijden bijna mijn neus afbijten en brullend maar sorry hoor, daar heb ik geen respect voor. ik heb de politieman in questie in de combi ook gezegt ik moet jou niet meneer noemen maar dat ik dat mag.

Wat ik zelf al dacht en bevestigt werd door vrienden dat ik voor deze lutigheid waarschijnlijk niet voor het parket zal verschijnen, en de politiedat juist maar zegt om je bang te maken.

wat misschien interesant is om ook te weten vroeger had ik een misverstand met de politie en school omdat ze dachten dat ik dealde maar weet niet als dat op men strafblad staat en dat ze me daarom zouden willen voorleggen.

mvg ronald en bedankt om de moeite te doen om dit te lezen enof te antwoorden ik ben u zeer dankbaar !!! :D
Laatst gewijzigd door ronald123456789 op 26 okt 2018 18:01, 2 keer totaal gewijzigd.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
puttemanp
Berichten: 613

#2 , 26 okt 2018 17:56

omdat ik 17jaar ben dat hij naar mijn ouders belt
17 is geen achtien. Tot je achtien bent zijn jouw ouders verantwoordelijk voor wat je mispeutert.

Verder is dit wel een héél eenzijdig verhaal.

P.

ronald123456789
Topic Starter
Berichten: 9
Juridisch actief: Nee

#3 , 26 okt 2018 17:59

@puttemanp

ja akkoord heb ik ook helemaal geen problemen mee dat hij belt maar dan zit te zeggen dat ik arrogant ben en voor het parket geleid moet worden wtf ??

Reclame

LeenW
Berichten: 12825

#4 , 26 okt 2018 18:17

Een paar zaken:

1) U moet steeds uw identiteitskaart bij zich hebben.

2) Bij minderjarige zal parket altijd verwittigd worden.

3) Ouders verwittigen is ook verplicht.

Agent heeft dus 100% correct gehandeld.

eylis
Berichten: 8840

#5 , 26 okt 2018 18:24

en de "wtf" na je vraag, laat je best achterwege. Het motiveert niet echt de leden van dit forum die hun tijd en energie steken in het vrijwillig geven van juridische eerstelijnsinformatie om je ook te helpen.

ronald123456789
Topic Starter
Berichten: 9
Juridisch actief: Nee

#6 , 26 okt 2018 18:36

Een paar zaken:

1) U moet steeds uw identiteitskaart bij zich hebben.

2) Bij minderjarige zal parket altijd verwittigd worden.

3) Ouders verwittigen is ook verplicht.

Agent heeft dus 100% correct gehandeld.

Bedankt en weet dat ik altijd mijn id bij moet hebben, van mijn ouders weet ik ook maar dat doet me er niet toe het is gewoon het feit van het parket. merci voor je antwoord! :D

ronald123456789
Topic Starter
Berichten: 9
Juridisch actief: Nee

#7 , 26 okt 2018 18:38

en de "wtf" na je vraag, laat je best achterwege. Het motiveert niet echt de leden van dit forum die hun tijd en energie steken in het vrijwillig geven van juridische eerstelijnsinformatie om je ook te helpen.
Sorry hoor maar ik kies zelf wat ik typ en ik heb niet achter wijsneuzen gevraagt die me komt vertellen wat ik wel of niet mag. als je niks nuttigs over mijn vraag te zeggen hebt gelieve dan ook niet te antwoorden danku !

eylis
Berichten: 8840

#8 , 26 okt 2018 18:53

Ik kan me iets voorstellen bij de ergernis van de arm der wet...

bosprocureur
Berichten: 6853

#9 , 26 okt 2018 19:02

Kijk nou, wijsneus, arrogant...

Als ik in uw plaats was zou ik toch even nadenken over hetgeen ik zeg en schrijf.

ronald123456789
Topic Starter
Berichten: 9
Juridisch actief: Nee

#10 , 26 okt 2018 19:08

Ok maar nu terzake een erge straf zal hier toch ook niet aan verbonden zijn of wel ? iemand die me zou kunnen helpen ?

bosprocureur
Berichten: 6853

#11 , 26 okt 2018 19:13

Zonder handen rijden, gsm gebruiken tijdens het rijden, licht over-assertief taalgebruik, een hoeveelheid wiet bij je, het zou me verbazen dat ze dat blauw blauw laten.

Gelukkige verjaardag morgen alleszins, en doe het in je volwassen (??) leven iets kalmer aan.

LeenW
Berichten: 12825

#12 , 26 okt 2018 19:23

Ok maar nu terzake een erge straf zal hier toch ook niet aan verbonden zijn of wel ? iemand die me zou kunnen helpen ?
Verkeersinbreuken en niet bijhebben IDkaart is enkel boete(s).

Voor de drugs zal u waarschijnlijk naar de jeugdrechter doorgestuurd worden. Gelet op uw leeftijd kan die ook beslissen om u door te sturen naar de volwassen rechtbank.

ronald123456789
Topic Starter
Berichten: 9
Juridisch actief: Nee

#13 , 26 okt 2018 19:29

Zonder handen rijden, gsm gebruiken tijdens het rijden, licht over-assertief taalgebruik, een hoeveelheid wiet bij je, het zou me verbazen dat ze dat blauw blauw laten.

Gelukkige verjaardag morgen alleszins, en doe het in je volwassen (??) leven iets kalmer aan.

bedankt en eerlijk iedereen fiets toch wel eens zonder handen maar ze hebben gelijk als je volgens de boekjes werkt maar ik vindt je moet het situatie per situatie bepalen.

ronald123456789
Topic Starter
Berichten: 9
Juridisch actief: Nee

#14 , 26 okt 2018 19:30

Ok maar nu terzake een erge straf zal hier toch ook niet aan verbonden zijn of wel ? iemand die me zou kunnen helpen ?
Verkeersinbreuken en niet bijhebben IDkaart is enkel boete(s).

Voor de drugs zal u waarschijnlijk naar de jeugdrechter doorgestuurd worden. Gelet op uw leeftijd kan die ook beslissen om u door te sturen naar de volwassen rechtbank.
Nogmaals Bedankt voor de antwoorden deze hebben meer duidelijkheid gegeven hartelijk bedankt leen !! :D

bosprocureur
Berichten: 6853

#15 , 26 okt 2018 19:35

ja inderdaad, maar je weet ook dat het niet mag (rijden met één hand en zo), en dat je dus een boete riskeert. Als je dan ook nog, terwijl u wiet bijhebt, oom agent uitnodigt om u even terecht te wijzen, tja…..

Voor de rest hoop ik voor u dat Leen voor één keer geen gelijk heeft, wat die jeugdrechter betreft.

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”