mijn kinderen werden door hun narcistische vader tegen mij opgezet. Is dat strafbaar?

Chris Descamps
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

mijn kinderen werden door hun narcistische vader tegen mij opgezet. Is dat strafbaar?

#1 , 23 okt 2018 23:10

Ik ben onlangs gescheiden na 40 jaar huwelijk met een narcist en emotionele manipulator. Hij heeft bij mij gaslightning techniek gebruikt waardoor ik zowel als mijn psychiater (nog steeds) dachten dat ik gek was. Is dit strafbaar? Zo ja, wat kan het voor mij opleveren?
Mijn 4 volwassen dochters hebben zich tegen mij gekeerd, hoewel ze me zelf gezegd hebben dat ik een super moeder was. Ik zie dit als kindermishandeling van hun vader die narcist is. Is hij strafbaar hiervoor? Zo ja, wat kan ik er uit halen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Ghentian
Berichten: 859
Juridisch actief: Ja

#2 , 24 okt 2018 04:15

Narcisme is niet strafbaar.

U geeft aan dat uw kinderen meerderjarig zijn en ik leid af dat het ‘zich tegen mij keren’ recent gevolgd is op de echtscheiding: er kan dus geen sprake zijn van kindermishandeling.

Ik vrees dat er strafrechtelijk niet veel gedaan kan worden.
Een blote eigenaar heeft geen vruchtgebruik; een naakte eigenaar geen kleren.

Chris Descamps
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#3 , 24 okt 2018 15:18

Neen, mijn dochters zetten zich tegen mij af reeds lang voor de echtscheiding. Het is het gevolg van gaslighting praktijken van hun vader binnen ons huwelijk, van mijn ex-man.

Reclame

eylis
Berichten: 8840

#4 , 24 okt 2018 16:08

ik begrijp dat u onder behandeling bent van een psychiater die meent dat u een psychisch probleem heeft (cfr uw post: "........waardoor ik zowel als mijn psychiater (nog steeds) dachten dat ik gek was......"). Waaruit bestaat uw behandeling?

Chris Descamps
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#5 , 25 okt 2018 19:26

Mijn behandeling?! U meent het!? Ik ben financieel afhankelijk van mijn psychiater omdat hij me nog tot juni 2020 ziek moet schrijven zodat ik verder een invaliditeitsinkomen heb. Ik belde hem eergisteren, omdat ik las dat ik boos mag zijn, gebeld. Ik uitte me heel boos over het feit dat hij al die jaren niet gezien heeft wat er aan de hand was. Dat hij me niet de informatie gegeven heeft over narcisme en emotionele chantage toen ik zei dat ik slachtoffer was en hem er om vroeg. Wel, hij lachte, zei dat ik mijn boosheid op hem projecteerde, dat ik eerst moest kalmeren en legde de hoorn neer.
...ik heb juist een kort briefje gekregen van één van mijn dochters met enkel de vermelding dat ik mijn brieven naar een verkeerd huisnummer gestuurd heb. Het is de eerste brief ooit. Ze gebruikte mijn verkorte voornaam, niet eens 'Mama' meer...dat zegt genoeg. Ik ben een mens en niet opgewassen tegen een monster. Ik geef mijn vier dochters en mijn vijf kleinkinderen op omwille van mijn veiligheid. Zolang hij denkt dat hij me kan pijnigen met het contact met hen te beletten, ben ik misschien veilig voor fysiek geweld. Want na ouderafstotingssyndroom en gaslighting zit er dat aan te komen!

Issued
Berichten: 1227

#6 , 25 okt 2018 20:23

U gebruikt psychologische termen. Maar uw psycholoog deelt uw mening niet. Vanwaar haalt u de termen zoals gaslighting en ouderverstotingssyndroom, om uw situatie te benoemen?

Chris Descamps
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#7 , 26 okt 2018 10:24

Gaslighting, één voorbeeld: mijn ex schrijft me eigenhandig in op mijn pc voor de cursus van hondentherapeut. Twee dagen later sist hij me toe dat ik weer achter zijn rug gekonkelfoesd heb. Hij ontkent ten stelligste dat hij mij ingeschreven heeft. Zulke praktijken brachten mij ertoe te denken dat ik gek geworden was, tot ik mijn dagboeken las en zag dat ik gelijk had. Ouderverstotingssyndfroom: hoewel mijn dochters zelf tegen mij gezegd hebben dat ze mij een fantastische Moeder vonden, willen ze geen contact meer met mij. Ze beschuldigen mij van zaken waaraan ik geen schuld heb en die hen door hun extreem narcistische vader in het oor gefluisterd is. Mijn psychiater houdt liever het potje gesloten, want hij gaat niet vrijuit!

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”