Vraag Cannabis

Mathijs.vg
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Vraag Cannabis

#1 , 17 okt 2018 15:42

Beste forumleden

Ik liep net in een parkje met 3 meerderjarige jongens. 1 van de jongens was een joint aan het roken. Nu reden er 2 anonieme politiemensen achter ons met de fiets. Deze hebben de geur waargenomen en hebben ons doen stoppen voor een doorzoeking van ons en onze spullen. Er werd niets gevonden buiten een tube voor een joint in te steken en een pakje lange blaadjes. Omdat niemand wou bekennen wie de joint had werd er een pv opgesteld. Ik vroeg wat er verder ging gebeuren en hij vertelde me dat het langs de rechtbank zal gaan omdat we in groep aan het gebruiken waren? Wat dus niet zo is want ik rook niet en gebruik ook geen cannabis. Wat kan hier verder met gebeuren?


Alvast bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12824

#2 , 17 okt 2018 15:56

En bent u zelf meerderjarig?

Beetje vreemd dat u een strafblad gaat riskeren voor zoiets, zeg toch gewoon wie het was en ze laten u wel met rust. Ik snap ook niet dat die 1 persoon zijn "vrienden" er zo gaat bij lappen in plaats van zelf zijn verantwoordelijkheid te nemen..

Kali
Berichten: 762

#3 , 17 okt 2018 16:03

Ik volg het standpunt van Leen.

Indien u zich wilt indekken tegen een mogelijke vervolging, laat vandaag nog bloed trekken en laat hierop een drugstest uitvoeren (met vermelding van tijdstip), enige manier om m.i. aan te tonen dat u geen gebruiker bent ...

Reclame

Mathijs.vg
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#4 , 17 okt 2018 16:43

Ik ben meerderjarig.
Dus wat als de vriend die de joint aan het roken was morgen naar het politiebureau zou gaan en aangeven dat hij de joint rookte? Zou ik en de andere vriend dan vrijuit gaan en wordt er dan enkel een vereenvoudigd process verbaal voor de overtreder opgesteld?

LeenW
Berichten: 12824

#5 , 17 okt 2018 16:49

Ik ben meerderjarig.
Dus wat als de vriend die de joint aan het roken was morgen naar het politiebureau zou gaan en aangeven dat hij de joint rookte? Zou ik en de andere vriend dan vrijuit gaan en wordt er dan enkel een vereenvoudigd process verbaal voor de overtreder opgesteld?
Er zullen dan waarschijnlijk nog wat bijkomende vragen gesteld worden, bv. wie zijn dealer is (dat is wel belangrijk voor het Gerecht). Daarna is de kans vrij groot dat hij er met een vereenvoudigd pv vanaf komt, een garantie is dat echter niet.

Issued
Berichten: 1227

#6 , 17 okt 2018 18:45

Voor minderjarigen kan geen vpv. Bij minderjarigen altijd klassiek pv

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”