is het toegestaan dat..

beany
Topic Starter
Berichten: 11

is het toegestaan dat..

#1 , 28 sep 2018 17:36

is het toegestaan dat mijn buren steeds foto 's en video en klank opnames van mij maken? Als ik hier in het gebouw buitenkom en er ziet mij een andere bewoner dan gaat de smartphone aan.Ik heb hun dat al meerdere malen verboden doch zij doen steeds maar verder. Zelfs hebben ze een paar weken geleden een e mail verstuurd met de goorste zaken er in zelfs beschuldigingen van agressie op kinderen. Wat kan ik in hemelsnaam tegen doen om dit een halt toe te roepen.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
adizal

#2 , 28 sep 2018 17:38

Inderdaad dat mag zo maar niet. Het enige wat jij kunt doen is met je klacht naar de politie gaan.

Inazuma
Berichten: 9769
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#3 , 28 sep 2018 18:37

Zelfs hebben ze een paar weken geleden een e mail verstuurd met de goorste zaken er in zelfs beschuldigingen van agressie op kinderen. Wat kan ik in hemelsnaam tegen doen om dit een halt toe te roepen.
Heb je er bewijzen van ?
Dat is laster en eerroof, en daartegen kan u klacht neerleggen.

Reclame

Rapture
Berichten: 124

#4 , 01 okt 2018 11:28

Zelfs hebben ze een paar weken geleden een e mail verstuurd met de goorste zaken er in zelfs beschuldigingen van agressie op kinderen. Wat kan ik in hemelsnaam tegen doen om dit een halt toe te roepen.
Heb je er bewijzen van ?
Dat is laster en eerroof, en daartegen kan u klacht neerleggen.
Ook als die mail alleen maar naar hem is verstuurd?

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#5 , 01 okt 2018 11:37

Uiteraard mag men u niet zomaar filmen, maar mag ik even vragen wat de reden is dat men u filmt? Als men mij zou filmen als ik buiten kom, hebben ze een filmpje van een man die zijn voordeur buiten stapt en naar zijn auto wandelt, of zijn fiets neemt om naar de bakker te gaan, of te voet naar de krantenwinkel, etc... Allemaal onwaarschijnlijk saaie filmpjes waar niets speciaals op te zien is en waar geen kat interess in zou hebben. Iemand die systematisch van die filmpjes van mij zou maken, zonder verder een reden te hebben, is volgens mij mentaal niet volledig in orde.

Dus leven er in uw gebouw allemaal mentaal gestoorde mensen, of is er een reden dat men u filmt? Ik vermoed dit laatste, en misschien is die reden wel relevant in dit verhaal?
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

beany
Topic Starter
Berichten: 11

#6 , 02 okt 2018 10:12

Nee er is hier al een paar jaar ruzie en dat zijn 4 personen die alles in mijn schoenen willen schuiven en dat lukt hun niet vandaar de frustratie. Ze vinden maar niets en dan zijn ze daar maar mede begonnen. Ze proberen doodgewoon elkaars problemen op te lossen en dat lukt hun niet vandaar die hetze tegen mij.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#7 , 02 okt 2018 10:44

En wat filmen ze dan? Dat jij buiten komt uit uw appartement en naar buiten gaat? Wie is daar nu in godsnaam in geïnteresseerd? Moest ik van u zijn, ik zou hen laten doen. Who cares dat zij super-saaie filmpjes opnemen? Zolang ze deze filmpjes niet verspreiden (en waarom zouden ze, als er niets op te zien is?), zie ik het probleem niet, eerlijk gezegd...

(Maar als ik héél eerlijk mag zijn, heb ik een sterk vermoeden dat er meer dan dat te zien is op die filmpjes. Mogelijk spreek je hen aan als ze filmen, of ga je verbaal "in de aanval"? Dat is natuurlijk wel interessant beeldmateriaal.)
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”