Teruggave in beslag genomen goederen

Cantus
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Teruggave in beslag genomen goederen

#1 , 20 sep 2018 13:13

Beste,

Ik word verdacht van een zedenmisdrijf die niet heeft plaatsgevonden, zodoende ben ik uiteraard onschuldig. Echter, het onderzoek loopt nog en er zijn diverse goederen in beslag genomen tijdens een huiszoeking ongeveer anderhalve week geleden. Ook heb ik zelf bewijzen aangeleverd die ontlastend zijn voor mij.
Het meeste heb ik na drie dagen weer kunnen ophalen op het lokale politiebureau, behalve mijn computer.

Nu is het zo dat ik autisme heb en de computer een belangrijk onderdeel uitmaakt van mijn dagelijkse structuur/routines. Bij de politie heb ik aangegeven tijdens mijn verhoor dat ik autisme heb en heb ook aangegeven dat mijn computer deel uitmaakt van mijn structuur. Dit kan uiteraard bevestigd worden door de huisarts en psycholoog en mijn diagnose heb ik ook op papier staan.

De politie zegt dat ze niet harder kunnen werken en mijn spullen niet de enige spullen zijn die ze moeten onderzoeken, wat ik natuurlijk begrijp. Verder verwijzen ze naar de onderzoeksrechter die beslist wanneer ik teruggave krijg van de computer. De onderzoeksrechter heb ik gister een brief gestuurd waarin ik uitleg geef van het belang van mijn pc voor mijn dagelijkse structuur. Ik moet dus nog wachten op antwoord.

Mijn vraag is: moet de politie en/of onderzoeksrechter rekening houden met mijn gezondheid? En zo ja, wat zijn eventueel dingen die ik kan doen, zodat ze versneld te werk gaan? Autisme is een complexe stoornis en het verstoren van mijn structuur heeft grote gevolgen voor mijn dagelijks functioneren. Door deze zaak ben ik genoodzaakt terug te gaan naar een psycholoog, slaap ik amper, begin ik depressiviteit te vertonen, prikkelbaarder en mijn hoofd krijgt deze zaak niet verwerkt en daardoor ervaar ik nu dus 24/7 stress. De teruggave van mijn computer brengt mijn structuur terug, waardoor ik in het geheel veel minder stress zal ervaren.

Alvast bedankt voor eventuele reacties.

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding