valse verklaringen

Geertie75
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

valse verklaringen

#1 , 20 sep 2018 11:31

Ik werd door mijn ex 4x beschuldigt van belaging omdat ik een paar sms-en stuurde ivm het regelen van de gemeenschappelijke woning en openstaande afrekeningen;
Ook diende zij klacht in voor slagen en verwondingen die zouden gebeurd zijn 4 jaar geleden,gewoon omdat ze met rust wou gelaten worden.Vorige week kreeg ik opeens een whatss app bericht met daarin een brief van de politie waarin stond dat ze gevraagd heeft geen gevolg te geven aan deze klachten.Kan ik hiermee klacht indienen tegen haar voor valse verklaringen,laster en eerroof? of is dit enkel wanneer de klachten zijn geseponeerd? Ze zei ook dat het parket haar opgebeld heeft ivm de klachten,kan dit of zijn dit weer gewoon leugens van haar?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Issued
Berichten: 1227

#2 , 20 sep 2018 22:36

Bij laster en eerroof dient de eerlijkheid of de algemene achting van de geviseerde persoon in het gedrang te worden gebracht. Een aangifte bij de politie is niet publiek en heeft dat gevolg dus niet.

Wat hier wel is gebeurt is een lasterlijke aangifte. U kan hiermee naar de politie stappen die PV dienen op te stellen. Ik weet niet of het parket dit effectief vervolgt.

Reclame

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”