burgerlijke partij stelling bij inbraak met diefstal

hermanjan
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

burgerlijke partij stelling bij inbraak met diefstal

#1 , 18 sep 2018 10:38

Ik heb een inbraak gehad met diefstal. Ik heb mij burgerlijke partij gesteld.
De inbrekers zijn gevat en zijn reeds verschenen voor de correctionele rechtbank. (Straf uitspraak 26/9/2018)
Ik heb geen advocaat genomen.
Tijdens de zitting werd mij gevraagd of ik mijn grieven wou kenbaar maken en schadevergoeding vragen.
Omdat ik niet juist wist wat te vragen, heeft de bode mij aangeraden om 1 eur provisioneel op een document te schrijven en ik achteraf dan mijn schadevergoeding kon kenbaar maken.
De rechter heeft mij gezegd dat het wel aan mij is om het initiatief te nemen.
Nu wil ik dit doen, maar hoe moet ik dit doen? Moet ik telefoneren naar het gerecht of mailen of.... Onze diefstalverzekering heeft ons een gedeelte terugbetaald maar natuurlijk niet alles. Aangezien mijn echtgenote nog steeds erg lijdt onder het voorval en alle juwelen van haar moeder en grootmoeder weg zijn, wil ik bijkomend een bedrag eisen als morele schadevergoeding.
Kan mij iemand zeggen welke documenten/stappen ik dien te ondernemen? Bedankt voor jullie weerwoord.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Likes
Berichten: 309
Juridisch actief: Nee

#2 , 18 sep 2018 11:51

Kan uw diefstalverzekering u niet verder helpen?

Bij sommige polissen valt de braakschade onder de brandverzekering. Als u hierbij een rechtsbijstandsverzekering hebt, kan deze misschien ook voor hulp zorgen.

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#3 , 18 sep 2018 12:27

Waarom heb je geen schaderaming opgemaakt onmiddellijk na de inbraak? Bij mijn zoon moest de politie amper 1 week na de inbraak al een raming hebben van de schade, en een opsomming van de gestolen goederen. Is niet van gekomen omdat de inbrekers niet gevat zijn. Hij heeft wel bijna 60 % terug gekregen van zijn verzekering, voor zover hij de schade zwart op wit kon bewijzen met facturen.

Reclame

hermanjan
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#4 , 19 sep 2018 12:24

Mijn verzekeringsmakelaar gaat de verzekering inlichten en deze maatschappij gaat zich ook zelf BP stellen. Hun aangestelde advocaat zal fit voor hun en mij verder afhandelen.
Bedankt aan iedereen voor hun suggesties!

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”