Beschuldiging van hacking

YDR
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Beschuldiging van hacking

#1 , 12 sep 2018 11:44

Mijn ex heeft vlak nadat wij een ruzie hebben gehad geen toegang meer gekregen tot haar email en haar instagram. Ze beschuldigt mij van het hacken van haar email en instagram terwijl ik, ondanks dat we 3 jaar samen zijn geweest, nooit weet heb gehad van haar paswoorden of de naam van haar instagram account.
Nu heb ik een aanvraag voor verhoor ontvangen om mijn verklaring met als feit 'Hacking' te komen afleggen. Ik heb dan de hele situatie uitgelegd en dit gaat nu naar het parket.

Wat is de kans dat de zaak geseponeerd wordt? En als deze kans groot is, wat kan ik doen om eventueel hier toch iets van te maken?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Blaatpraat
Berichten: 3793

#2 , 12 sep 2018 11:47

Gewoon eerlijk zijn tegenover de politie.
Uw ex zal moeten bewijzen, maar de politie is verplicht om u ook aan te horen.

YDR
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#3 , 12 sep 2018 11:50

Mijn verklaring is reeds afgehandeld. Dit gaat nu naar het parket. Als zij moet bewijzen dat ik het heb gedaan, moet zij zichzelf dan burgerlijk partij stellen en een advokaat nemen of beslissen om verder niets te ondernemen?
Ik heb ook vernomen dat ze al terug toegang heeft tot haar instagram account.

Reclame

Inazuma
Berichten: 9768
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#4 , 12 sep 2018 16:08

Wat is de kans dat de zaak geseponeerd wordt?
Gigantisch ...

Franciscus
Berichten: 38583

#5 , 12 sep 2018 17:12

Toch raar ... en plots terug toegang?

Inazuma
Berichten: 9768
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#6 , 13 sep 2018 00:00

Toch raar ... en plots terug toegang?
Kan net zo goed technisch probleem geweest zijn bij Instagram & lichtelijk paranoïde vriendin ...

http://downdetector.com/status/instagram


Als iets ineens niet meer werkt, gaan talloze mensen aan hun i'net instellingen prutsen, paswoorden terug ingeven e.d.

Maar 99% kans is dat een technisch ipv software probleem ...

YDR
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#7 , 13 sep 2018 07:22

Toch raar ... en plots terug toegang?
Ja, ze had ineens terug toegang.. Vreemd, inderdaad. Dat staat ook in mijn verklaring.

Ellixhirion
Berichten: 42
Juridisch actief: Nee

#8 , 18 sep 2018 08:27

Ik zou mij alvast niet teveel zorgen maken.
Meestal heeft de politie en het parket niet eens de technische achtergrond om volledig te begrijpen hoe hacking in elkaar zit, u ex-vriendin wss nog minder.

LennieK
Berichten: 1858
Juridisch actief: Nee

#9 , 24 sep 2018 09:56

Er zit een bug in de instagram app. Ik vlieg er ook constant uit, al sedert de laatste ios update. Ik krijg iedere week mails met 'u verloor toegang tot instagram' maar ik raak er gewoon vlot op zonder problemen...

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”