weed + weegschaal + lege zakjes

jointje
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

weed + weegschaal + lege zakjes

#1 , 11 sep 2018 17:12

hallo, ik werd tegengehouden door de politie op een parking in de nacht in bijzijn van een vriend
ze vonden bij ons 21 gram weed , een weegschaal ( ik verkoop niet maar is voor het controleren) en lege zakjes.
we werden meegenomen naar bureau voor verklaring.
verder heb ik een blanco strafblad.
mijn vraag is of het op mijn strafblad komt, en welke straffen ik me mag aanverwachten ( en of het eventueel met beetje geluk geseponeerd kan geraken :D )

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22258
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 11 sep 2018 17:42

verder heb ik een blanco strafblad.
)
Het zal nu niet meer blanco zijn.
Maximaal zijn maar 3 gr toegelaten en jij had er 7 keer meer bij + zakjes om te verkopen en een weegschaal. Wat denk je nu zelf?

jointje
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#3 , 11 sep 2018 18:11

nja, ze hadden wel mijn gsm uitgelezen en niks gevonden van dealen.
en had ook geen geld op zak.

Reclame

eylis
Berichten: 8840

#4 , 11 sep 2018 19:33

Natuurlijk had je geen geld op zak. De 20 gram weed was nog niet verkocht... En de lege zakjes had je daar een uitleg voor? Het ziet er écht niet goed uit voor u.

jointje
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#5 , 11 sep 2018 19:41

nja , was gewoon de doos waar we alles in doen, was van 4 jaar te sparen, best dom maarjah niet over na gedacht op het moment. dachten gewoon is naar het bos te gaan ons eigen ding te doen. enig idee over de straffen?

Issued
Berichten: 1227

#6 , 11 sep 2018 22:05

Het zal nu niet meer blanco zijn.
Maximaal zijn maar 3 gr toegelaten en jij had er 7 keer meer bij + zakjes om te verkopen en een weegschaal. Wat denk je nu zelf?
Drugs blijven illegaal en zelfs 1 microgram blijft illegaal. Het parket vervolgt kleine hoeveelheden niet. Politie dient dit wel in beslag te nemen en vpv op te stellen.

Meeboo
Berichten: 1488

#7 , 12 sep 2018 08:05

een weegschaal om te controleren :D

feiten zijn:

- u bent gepakt met canabis
- 21 gram (dealershoeveelheid)
- precisieweegschaal
- lege zakjes

alle feiten wijzen er op dat u dealer bent.

U zal zich dus m.i. voor de rechter mogen gaan verantwoorden. Deze kan u een gevangenisstraf opleggen of probatiemaatregelen
Het feit dat u een weegschaal en zakjes bij hebt zorgt er voor dat dit zeker vervolgd zal worden wegens dealen.

Bent u nog steeds gebruiker? Zo ja best onmiddellijk mee stoppen zodat u clean bent als u voor de rechter moet verschijnen. dat zou een verlichtende factor kunnen zijn

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”