Verhoring slagen en verwondingen

Ellieke
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Verhoring slagen en verwondingen

#1 , 07 sep 2018 12:55

Tijdje terug is mijn vriend door opkroppen frustratie thuis geflipt waarbij mijn interieur het heeft moeten ontgelden. Eerste keer in 18 jaar ik hem zo heb gezien. Uit schrik is de politie gebeld die hem is komen inrekenen voor een nachtje. Ze hebben gevraagd of ik klacht wou indienen en heb nee gezegd. Nu krijgt hij wel een papier om op verhoor te komen voor slagen en verwondingen, maar er is geen fysiek geweld geweest. Moeten wij ons nu zorgen maken?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38583

#2 , 07 sep 2018 13:15

Is op zich geen klachtmisdrijf - opzettelijke vernielingen - en psychische bedreigingen zijn meer dan voldoende.
http://www.juridischforum.be/forum/view ... 89&t=46358

Vermoedelijk zal na verhoor vriend wel mogen beschikken dus niet aangehouden worden.
Vermoedelijk zal er therapie voorgesteld worden voor hem of zelfs voor u beiden.
Uiteraard zal hij en best zo snel mogelijk alle schade dienen te betalen.

is op zijn minst een Salduz bis cat 3 verhoor dus mag zijn advocaat voorafgaandelijk raadplegen en zelfs meenemen.

Wonen jullie samen?

Ellieke
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 07 sep 2018 13:29

Ja we wonen samen. Zijn ook bezig met therapie regelen voor onze relatie. Wist niet of het standaart was het verhoor of wat ik moest denken. Bedankt voor antwoord

Reclame

Issued
Berichten: 1227

#4 , 07 sep 2018 18:06

Zoals Franciscus zegt: het is geen klachtmisdrijf. In België is dat er zo goed als uit. Dwz dat u geen klacht indient. De politie krijgt weet van strafbare feiten en dient autonoom een pv op te stellen. Los van uw mening over de noodzaak tot vervolging.

Bent u reeds verhoord? Als slachtoffer kan u in uw verhoor stellen dat u geen vervolging wenst. Of het parket daarmee rekening houdt is volledig aan het parket. Dat zal in bepaalde mate afhangen van het gerechtelijk verleden van uw vriend.

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”