dreigingen van zus

skad
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

dreigingen van zus

#1 , 01 sep 2018 16:28

Hallo iedereen,

Ik woon nog samen met mijn moeder en zus, waarmee ik vaak conflicten heb. (Ik ben 22, mijn zus 25)
Mijn zus heeft heel vaak woede aanvallen en helaas is mijn mama dan hulpeloos.

2 jaar geleden begon het toen ze met een glas naar mij gooide, toen verhuisde ik kort naar leuven maar wegens stopzetting van studies ben ik terug thuis komen wonen. In de tussentijd al duizenden ruzies gehad met oa
- achter mij aan lopen met een riem om mij te slaan, in zulke situaties sluit ik me dan op in mijn kamer tot ze kalmeert

- mij willen doden met een mes waarover ze nog onlangs zei 'haha weet je nog toen ik je wou steken met een mes, je hebt me toen echt kwaad gemaakt'

- week geleden had ik haar slot in mijn gymzak, en om 2 uur snachts wou ze die terug .. toen ik zei dat ik niet weet waar die is ontstond er ruzie. Ik moest me weer opsluiten, ze nam een metalen voorwerp, riep dat ze me gaat vermoorden. Mijn mama moest haar tegenhouden en toen zei ze dat ze me de volgende dag gaat vermoorden wanneer mijn mama werkt.


- Vandaag is er weer iets gebeurd: we hadden ruzie omdat ik deur van gang niet heb dichtgedaan en werd uitgescholden. Ik zei dat ze moet stoppen met schelden. Plots werd ze hysterisch en wou ze politie bellen ! Ze dreigde dat ze politie ging bellen en zeggen dat ik haar mishandel omdat ik haar uit het huis wil jagen !


=> nu is mijn vraag, het is duidelijk dat ze mentaal niet oke is en i dien ze daadwerkelijk politie belt en leugens verzint kan IK in de problemen komen. Aangezien ik geneeskunde studeer kan dit echt mijn carriere verpesten .. Hoe kan ik me best verdedigen tegen zoiets? Ik ben radeloos

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22255
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 01 sep 2018 17:25

Je moet die bedreigingen gaan aangeven bij politie, en dan maken ze daar een PV van. Dan staat je sterker de dag dat er effectief iets gebeurd.

Franciscus
Berichten: 38583

#3 , 01 sep 2018 17:39

Al eens gesproken met de huisarts?
Heeft uw zus of u werk?

Reclame

skad
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#4 , 01 sep 2018 17:47

Al eens gesproken met de huisarts?
Heeft uw zus of u werk?
Nee niet gesproken met de huisarts, ..
Nee ik studeer nog en mijn zus heeft werk, ze is een verpleegster

Franciscus
Berichten: 38583

#5 , 01 sep 2018 18:19

Er is een reden voor het gedrag van uw zuster .
Mogelijk om dat u nu terug bent en zij niet meer de baas kan spelen over uw moeder...ik zeg maar.
Maar iemand met een mes achterna zitten is allesbehalve 'normaal' gedrag verre van.

Inazuma
Berichten: 9768
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#6 , 02 sep 2018 12:03

Nee ik studeer nog en mijn zus heeft werk, ze is een verpleegster
In een psychiatrische inrichting :?:


Er zit een videocamera en een microfoon in uw telefoon ... gebruik 'm.

En, ga bedreigingen aangeven bij de politie.
Niet best voor de familiesfeer, maar als er idd gebeurt wat je beschrijft is je zus rijp voor de psychiatrie - maar niet als verpleegster ...

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”