Zwart werk

Milann
Topic Starter
Berichten: 10
Juridisch actief: Nee

Zwart werk

#1 , 30 aug 2018 20:34

Beste
Ik heb een wagen in buitenland gekocht die van Engeland is voor een mooi prijsje .
Eens in België heb ik hem op 2de hands te koop gesteld.
Politie heeft me na een paar dagen gearresteerd omdat de wagen naar het schijnt in Engeland als gestolen stond !!!
Ik kocht dit niet wetend dat deze gestolen was.
Politie heeft me de dag erna meteen vrijgelaten omdat er geen enkel bewijs was dat ik iets met dit diefstal te maken had.
Maar ze hebben wel de wagen in beslag genomen , 2000 cash geld men gsm en 5 auto's in beslag genomen die al verkocht waren ( ik heb alles al in orde gebracht om op 1 september la autohandelaar te beginnen maar hebben me 2 dagen ervoor gearresteerd wegens de gestolen wagen en hebben ook mijn andere bezittingen in beslag genomen )
Bij het vrijlaten hebben ze me niets van mijn goederen terug gegeven .
Help wat kan ik doen om deze terug te krijgen

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12811

#2 , 30 aug 2018 22:00

Ik vermoed dat er een onderzoek gestart is? Wordt u alleen van zwarte handel verdacht of ook van heling?

Normaal gezien krijgt u alles terug als het onderzoek afgelopen is.

Franciscus
Berichten: 38583

#3 , 30 aug 2018 22:39

En politie kan niets teruggeven zal ofwel het parket zijn of zelfs de onderzoeksrechter of later de raadkamer.
Bent u al gehoord met advocaat.

Fiscale gevolgen zullen ook nog wel volgen.

Reclame

Milann
Topic Starter
Berichten: 10
Juridisch actief: Nee

#4 , 31 aug 2018 00:01

Ik werd enkel van heling verdacht , maar ben vrijgelaten zonder voorwaarden. Maar ze hebben wel mijn auto sleutels van men 5 wagens en natuurlijk is de Engelse wagen naar de eigenaar overgebracht en dat ben ik 6000euro kwijt gespeelt.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#5 , 31 aug 2018 06:01

Er zal nog wel een ander staartje krijgen je dreef handel zonder ingeschreven te zijn bij de BTW etc..iedereen zegt men ging op datum van zich in orde stellen, de wet zegt je eerst in orde stellen en dan pas je handel opzetten, fiscaal zal je je het met enkele maanden het toch mogen uitleggen hoor.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Milann
Topic Starter
Berichten: 10
Juridisch actief: Nee

#6 , 31 aug 2018 09:22

Dus met andere woorden ... Krijg ik mijn wagens niet terug ( nochtans zijn die al verkocht en al ingeschreven door de nieuwe kopers )

Meeboo
Berichten: 1488

#7 , 31 aug 2018 09:44

dus u dreef al handel alvorens u in orde was.

zeg dat maar niet tegen de onderzoeksrechter.

aangezien u niet kan leveren zal u uw "klanten" ook moeten terugbetalen vrees ik als deze al betaald ebben.

Milann
Topic Starter
Berichten: 10
Juridisch actief: Nee

#8 , 31 aug 2018 09:48

Maar de inschrijvingsbewijzen van de voertuigen spreken op de nieuwe eigenaren , hebben reeds de platen verzekering en inschrijvingsbewijzen op hun naam ....

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#9 , 31 aug 2018 09:51

Dus met andere woorden ... Krijg ik mijn wagens niet terug ( nochtans zijn die al verkocht en al ingeschreven door de nieuwe kopers )
Hoe regel u dat met de factuur, en met de BTW, en met je garantie van 2 jaar die je moet geven als verkoper?? Europees en Belgisch recht?

Ik denk dat je toch het één en ander wetten overtreden heeft, een particulier mag geen 5 auto's tegelijk verkopen als die nooit op zijn naam hebben gestaan !

Als ik tussen de regels lees heb je ook geen kaas gegeten van enige vorm van bedrijfsbeheer, ik hoop voor je klanten dat je meer technische kennis bezit dan je bedrijfsbeheer.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#10 , 31 aug 2018 09:52

Maar de inschrijvingsbewijzen van de voertuigen spreken op de nieuwe eigenaren , hebben reeds de platen verzekering en inschrijvingsbewijzen op hun naam ...

.
Een verzekering en een inschrijvingsbewijs is geen bewijs van eigendom !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Milann
Topic Starter
Berichten: 10
Juridisch actief: Nee

#11 , 31 aug 2018 09:56

De klanten hebben natuurlijk wel een aankoopfactuur van me

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#12 , 31 aug 2018 10:04

De klanten hebben natuurlijk wel een aankoopfactuur van me
Hoe kan u een factuur gemaakt hebben zonder dat u in het bezit bent van een BTW nummer, of een inschrijving in het KBO.

Dit zou ik wel eens willen weten hoe dit kan, nooit te oud om bij te leren

Een particulier kan NOOIT een factuur maken !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Milann
Topic Starter
Berichten: 10
Juridisch actief: Nee

#13 , 31 aug 2018 10:07

Ik heb wel een lopende bvba staan..... Maar niet op autohandel inderdaad

LeenW
Berichten: 12811

#14 , 31 aug 2018 10:17

U gaat de kopers ook moeten vergoeden als u de wagens niet kan leveren.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#15 , 31 aug 2018 10:32

Ik heb wel een lopende bvba staan..... Maar niet op autohandel inderdaad
Dan zal je nu een bijzondere algemene vergadering moeten doen, om de statuten te wijzigen en dit bekend maken in het staatsblad.

En dit had je beter al lang gedaan dit is maar 15 minuten werk !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”