Hoger beroep

Sousey
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Hoger beroep

#1 , 28 aug 2018 10:52

Goedemorgen,

Ik maak me een beetje zorgen.
Ik had een klacht ingediend tegen mijn ex voor verschillende feiten waarvoor we ook voor de rechtbank van eerste aanleg zijn geweest en hij veroordeeld is .
Het gaat omtrent deze zaak:
https://m.gva.be/cnt/dmf20180222_033713 ... prostituee
Maar nu is mijn ex in hoger beroep gegaan.
Nu het hoger beroep er steeds dichter aankomt begin ik te twijfelen of hij nog wel gestraft gaat worden voor wat hij mij allemaal heeft aangedaan en niet alleen ik maar ook andere vrouwen.
Wat zijn jullie ervaringen met hoger beroep?
Ik kan niet goed bevatten dat zo een mensen uberhaupt zelf in hoger beroep kunnen gaan.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12828

#2 , 28 aug 2018 11:04

Iedereen heeft het recht om in beroeps te gaan, dat is essentieel in een rechtsstaat. Ik kan niet goed bevatten dat u zo'n recht in twijfel trekt.

Enfin, het kan meevallen, het kan tegenvallen, het kan ook net hetzelfde blijven. We kunnen de afloop moeilijk voorspellen.

Sousey
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#3 , 28 aug 2018 11:07

Iedereen heeft het recht om in beroeps te gaan, dat is essentieel in een rechtsstaat. Ik kan niet goed bevatten dat u zo'n recht in twijfel trekt.

Enfin, het kan meevallen, het kan tegenvallen, het kan ook net hetzelfde blijven. We kunnen de afloop moeilijk voorspellen.
Ik weet dat hij al 2 eerdere keren veroordeeld is 1x voor slagen en verwondingen ( opgeschort in hoger beroep) 2x voor uitbuiting van ontucht bij een minderjarige (ook opgeschort in hoger beroep) dus heb wat schrik voor mijn zaak nu.

Reclame

LeenW
Berichten: 12828

#4 , 28 aug 2018 11:11

Die opschorting kan worden herroepen bij nieuwe feiten, het kan dus ook zijn dat het net een zwaardere straf gaat worden.

Didymus
Berichten: 2061

#5 , 28 aug 2018 11:33

Is het openbaar ministerie ook in beroep gegaan?
"sowieso" schrijf je zo.

Sousey
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#6 , 28 aug 2018 13:07

Is het openbaar ministerie ook in beroep gegaan?
Dat denk ik niet. Ik weet alleen dat aijn advocaat en hij in hoger beroep zijn gegaan.

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”