Wanbeleid materiaal kinderdagverblijf

lizetoens
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Wanbeleid materiaal kinderdagverblijf

#1 , 27 aug 2018 11:27

Dag iedereen,
Sinds een 3- tal jaar merk ik dat een kinderverzorgster werkende bij X, materiaal meeneemt uit het kinderdagverblijf. De kinderverzorgster zelf hoort bij onze kennissenkring. Het eerste jaar vertelde ze dit nog terloops aan vrienden wat ze meenam. Nu zie je het aan het materiaal dat haar kind meeneemt en wat bij haar in huis staat. Zo brengt ze luiers, verzorgingscreme, flexibele slabbetjes van X mee. Ook speelgoed 'leent ze'. Maar hier wordt dan weinig zorg voor gedragen, want 'het is toch van haar werk' zegt ze dan. Nu brengt ze de hele zomer het springkasteel van het kdv mee, terwijl dit toch de bedoeling is dat het kdv hier gebruik van maakt. Ik vind dit niet kunnen, aangezien wij als ouders per dag een mooi bedrag betalen voor een degelijke opvang met degelijk materiaal. Vorig jaar nam een vriendin reeds contact op met het betreffende kdv, daar lieten ze weten dat de dame in kwestie hierover zou worden aangesproken. Maar uiteindelijk is hier weinig veranderd. Dit jaar nam ik contact op met de dienst en werd mijn opmerking zo goed als weggewuifd. Dus diefstal wordt in principe stil toegelaten. Nu blijkt, dat de andere verzorgster dit ook doen. Dit is voor mij toch wel de druppel. Ik moet van mijn werk toch ook niks meenemen zoals een bureaustoel of bureau? Welke stappen kan ik ondernemen dat dit toch eens goed onderzocht wordt en deze praktijken stoppen? Het liefst anoniem, zodat mijn familie hier niet wordt op afgerekend.
Mvg

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 27 aug 2018 11:30

Het is aan de directie om op te treden, als de directie dit goed vind heb je geen poot om op te staan, anonieme klachten worden nooit onderzocht !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

LeenW
Berichten: 12824

#3 , 27 aug 2018 11:37

Waarom zouden anonieme klachten nooit onderzocht worden?

Reclame

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#4 , 27 aug 2018 12:31

Waarom zouden anonieme klachten nooit onderzocht worden?
Bij de diensten die ik ken worden geen anonieme klachten meer onderzocht, als je naar een meldpunt gaat moet je u rijksregister nummer opgeven, is het loos alarm krijg je een boete !

De oorlog is al 73jaar gedaan .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

LeenW
Berichten: 12824

#5 , 27 aug 2018 12:39

Waarom zouden anonieme klachten nooit onderzocht worden?
Bij de diensten die ik ken worden geen anonieme klachten meer onderzocht, als je naar een meldpunt gaat moet je u rijksregister nummer opgeven, is het loos alarm krijg je een boete !

De oorlog is al 73jaar gedaan .
Bij de overheid is dat inderdaad zo, maar in de privé beslist de directie toch zelf of ze anonieme klachten gaan onderzoeken of niet?

Jabbe
Berichten: 586

#6 , 27 aug 2018 14:17

X heeft een klachtenformulier.
Dat kan niet anoniem: Men vraagt nogal wat persoonlijke gegevens, maar het is niet omdat verschillende vakjes verplicht moeten worden ingevuld dat ze ook uw echte (identificeerbare) gegevens moeten bevatten. Het e-mailadres kan u apart creëren en later terug verwijderen. Wel opletten dat u bij het beantwoorden van 1 of andere vraag geen andere alias gebruikt.
Anders is er ook een telefoonnummer beschikbaar naar dewelke u met een afgeschermd telefoonnummer kan bellen: 0800 21 040

lizetoens
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#7 , 27 aug 2018 14:30

Bedankt dat is al een nuttig antwoord. Mensen die hier nog ervaring mee hebben?

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”