Klacht tegen iemand die foute info verspreid

AnnickenMoumen
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Klacht tegen iemand die foute info verspreid

#1 , 26 aug 2018 09:10

Beste
Mijn man en ik (Belg-Marokaan) zijn in 7/7/2011 gelukkig getrouwd en nog steeds. Een zeer goede kennis, ik dacht zelfs een vriendin bazuint nu rond dat ons huwelijk lauter zou gaan omwille van verblijfspapieren van mijn man....
We zijn enorm gechoqueerd van haar uitspraak!!! Welke officiële juridische stappen kunnen we ondernemen tegen haar? Klacht bij politie en indien ja, wat wordt daarmee gedaan en bekomen?
Ook uitte ze haar negatieve onware mening over mijn tienerdochter die een aantal jaren zichzelf verwonde en daarvoor werd gehospitaliseerd. Ook over een faling daterende van met mijn ex man doet ze pijnlijke uitspraken? Wat zijn mijn mogelijkheden om haar te doen stoppen? Voor mijn dochter heeft dit een enorme impact momenteel.
Alvast bedankt
Annick

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38592

#2 , 27 aug 2018 17:34

U en uw echtgenoot kunnen aangifte bij politie doen wegens laster en eerroof en lasterlijke aantijgingen.

Reclame

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”