Arm gebroken door politie

Bert Bibbers
Topic Starter
Berichten: 64
Juridisch actief: Nee

Arm gebroken door politie

#1 , 18 aug 2018 21:02

Op mijn eigen erf, in mijn pijama, rond 7u 's ochtends werd mijn identiteitskaart gevraagd.
Dezelfde agenten hadden een uur tevoren een brief in mijn bus gedropt ter mijner attentie, dus ze wisten verdomme goed wie ik was.

Misschien slapen sommige mensen met hun ID rond hun nek, ik alvast niet.
Ik kan alleen vermoedden dat vanwege het niet tonen van mijn ID de agenten besloten mij te handboeien.
Er werd me nooit iets gezegd van arrestatie of zo, voor ik het wist lag ik op de grond met een gebroken arm.

Een toevallige passant (een professioneel ambulancier) bood hulp aan , maar werd wandelen gestuurd.

Daarna werd ik een tweede keer op de grond gegooid.
Uiteraard heb ik camera beelden.

Mijn vraag: wat nu?

Klagen bij de corpsoverste is een lachertje, committee P wil zich hier niet mee bezighouden.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
bosprocureur
Berichten: 6857

#2 , 18 aug 2018 21:07

U had geen identiteitskaart op zak (begrijpelijk), maar u hebt toch camerabeelden?

Bert Bibbers
Topic Starter
Berichten: 64
Juridisch actief: Nee

#3 , 18 aug 2018 21:15

yep

Op de beelden trek ik mijn arm wel weg, als intuitief gedrag, maar ik schop of sla of duidelijk niet op de vlucht . Wat wel zichtbaar is, is een 'very unhappy Bert'.

Reclame

Oude Belg
Berichten: 3192

#4 , 18 aug 2018 21:23

Heeft die "partijdige flik" (uw woorden in een ander topic) het gedaan?
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

Bert Bibbers
Topic Starter
Berichten: 64
Juridisch actief: Nee

#5 , 18 aug 2018 21:47

yep
dezelfde die me zei dat hij wel iets zouw vinden en het vooral erg duur zouw maken

Issued
Berichten: 1227

#6 , 18 aug 2018 22:04

Gezien de politie er normaal gezien geen gewoonte van maakt rond te hangen op privé terrein: enig vermoeden waarom ze er waren ?

Franciscus
Berichten: 38599

#7 , 18 aug 2018 22:08

In een andere politiezone aangifte doen met kopie van doktersattest en kopie van camera. De originele laat u zien maar houdt u bij.
Feit dat politie iets in uw bus steekt wil niet zeggen dat men u kent.
U kan dat wel zeggen en beelden kunnen dat bevestigen.
Wat was dan de reden dat uw arm werd gebroken en wat is daarvoor en verder gebeurd.

Brief met PV nr naar Procureur des Konings van uw arrondissement sturen met een korte uitleg van alles wat er al gebeurd is.

Bert Bibbers
Topic Starter
Berichten: 64
Juridisch actief: Nee

#8 , 18 aug 2018 22:40

Oprechte dank. In een andere politiezone aangifte doen is een goed idee, maar iedereen weigert, en het verwijnt in de vuilbak.
Wat kan ik doen dat het systeem verplicht gevolg aan mijn klacht te geven?

Franciscus
Berichten: 38599

#9 , 18 aug 2018 22:57

Hoe kan iedereen weigeren een politieambtenaar hoort dat daar mogelijk strafbare feiten zijn gepleegd. Dus moet daar een PV van opstellen.
Ook al zouden daar andere politieambtenaren bij betrokken zijn.
Ik weet dat de parketten werken met prioriteiten en sommige zaken daarom niet vervolgd worden.

Maar feiten waar politie in betrokken is als slachtoffer of als daders dat zijn zaken die sowieso zullen en moeten onderzocht worden.
Dit zijn de zaken die het comité P en ook de Algemene Inspectie Politie zeker zullen opvolgen.

U kan u altijd rechtstreeks burgerlijke partij stellen bij een onderzoeksrechter of zelfs rechtstreeks dagvaarden voor de correctionele rechtbank.

Maar ik denk dat het daarvoor nog wat te vroeg is.

Lijst alles op op een tijdslijn. Gebruik daarvoor vb een rekenvel voor kan u kolommen bijvoegen en rijen tussenvoegen om het uit te breiden tot alles mooi op papier staat.

Bert Bibbers
Topic Starter
Berichten: 64
Juridisch actief: Nee

#10 , 18 aug 2018 23:08

Frans,

Oprechte dank. Ik deel uw misnoegen. Jammer genoeg spreek ik uit ervaring. Iedereen dekt iedereen af, geen doorkomen aan 'collegealiteit' . U heeft alvast meer vertrouwen in de locale politie dan ik.

Didymus
Berichten: 2061

#11 , 18 aug 2018 23:16

U kan ook uw schriftelijk relaas rechtstreeks aan de procureur des konings overmaken.
"sowieso" schrijf je zo.

Bert Bibbers
Topic Starter
Berichten: 64
Juridisch actief: Nee

#12 , 18 aug 2018 23:47

En wie draait op voor gedelfde inkomsten en medische kosten van revalidatie? Ik zeker?

Bert Bibbers
Topic Starter
Berichten: 64
Juridisch actief: Nee

#13 , 19 aug 2018 00:04

Geen idee hoe om op privée berichten te antwoorden...sorry Frans

Inazuma
Berichten: 9773
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#14 , 19 aug 2018 01:02

En wie draait op voor gedelfde inkomsten en medische kosten van revalidatie? Ik zeker?
Als u de feiten bewijst zijn die voor de betrokkenen of de Belgische staat ... kan wel efkes duren.


Als er geweigerd wordt om klacht op te nemen, naam en rang (of tegenwoordig nummer) vd agent in kwestie vragen.
En mee doorgeven aan Procureur dK .

jef007
Berichten: 1683

#15 , 19 aug 2018 09:50

wat een éééééénzijdig en partijdig verhaal!

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”