Arm gebroken door politie

Bart Vissers
Berichten: 1564
Juridisch actief: Nee

Re: Arm gebroken door politie

#16 , 19 aug 2018 09:51

wat een éééééénzijdig en partijdig verhaal!
Ongetwijfeld. Maar dat neemt niet weg dat ieder zijn recht mag proberen te krijgen.
Ik heb absoluut geen probleem met foute antwoorden. Ik maak ze ook. Dat is een leerproces.
Wat me wel stoort zijn zij die eigenlijk wel beseffen dat ze fout zaten, maar stijfkoppig volhouden zonder een juridische onderbouw te geven.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Berichten: 38583

#17 , 19 aug 2018 17:38

Dat zijn idd zaken ie niet kunnen ... in elk geval moet er in de politiezone bij elk gebruik van geweld door of tegen politie een intern onderzoek volgen.
Op die wijze kan men lessen trekken uit bepaalde situaties.

mava105
Berichten: 22254
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#18 , 19 aug 2018 18:03

TS zal wel weer enkel zijn kant van het verhaal hebben verteld . Politie breekt niet zomaar een arm van iemand als ze zijn ID kaart vragen.

Reclame

lohabra
Berichten: 1015

#19 , 19 aug 2018 20:53

TS zal wel weer enkel zijn kant van het verhaal hebben verteld
Dat is nu éénmaal eigen aan zowat alle topics op een juridisch forum.

Natuurlijk kan eender welke topicstarter slechts zijn/haar versie van de feiten weergeven. Of hoe hij/zij) de terzake doende elementen ervaren heeft.

Topicstarter kan hier maar bezwaarlijk pleiten voor de tegenpartij, hier in casu de politie.
Politie breekt niet zomaar een arm van iemand als ze zijn ID kaart vragen.
Of deze vorm van dwang/geweld gerechtvaardigd is, kan u niet weten. Ik, en anderen hier wellicht ook niet trouwens. Maar dat heeft verder geen belang.

Dit is vziw nog altijd een juridischforum, waar iedereen, zowel (mogelijke) dader als slachtoffer terechtkomt met een vraag over een juridisch issue. En hoewel ik ieders mening (ook de uwe) respecteer ... met meningen pro of contra is de juridische vraag allerminst beantwoord. En derhalve compleet irrelevant.
The pessimist complains about the wind
The optimist expects it to change
The realist adjusts the sails

jef007
Berichten: 1679

#20 , 19 aug 2018 21:10

men zou op zijn minst objectief proberen te blijven
politie breekt niemand zomaar zijn arm!

Thomas Morus
Berichten: 5916
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#21 , 19 aug 2018 21:14

Overvallers verkleed als politie?
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Bert Bibbers
Topic Starter
Berichten: 64
Juridisch actief: Nee

#22 , 19 aug 2018 21:19

De camera beelden tonen een duidelijker beeld. Hoe & waar kan ik deze posten?

Inazuma
Berichten: 9768
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#23 , 19 aug 2018 21:28

De camera beelden tonen een duidelijker beeld. Hoe & waar kan ik deze posten?
Beter niet

Moeten nog gebruikt worden in een gerechtelijk onderzoek ...

Bert Bibbers
Topic Starter
Berichten: 64
Juridisch actief: Nee

#24 , 19 aug 2018 21:35

De beelden zijn al in handen van de onderzoeksrechter.
Wat er vooral op staat dat ik me instinctief wegtrek, maar vast en zeker niet om me heen sla, schop of wegren.

Bert Bibbers
Topic Starter
Berichten: 64
Juridisch actief: Nee

#25 , 19 aug 2018 21:38

En dat het de politie is die me op het fietspad (openbare weg) trekt. Daarna dwingen ze me tot tweemaal toe op de grond. Schade aan arm na eerste keer duidelijk uit reactie.

Drone
Berichten: 3029
Locatie: st-niklaas

#26 , 19 aug 2018 23:40

wat een éééééénzijdig en partijdig verhaal!

inderdaad, er klopt iets niet in het verhaal

ben zelf ambulancier op de 100 en heb al genoeg interventies meegemaakt in het antwerpse waar de politie en de SRT bij betrokken is geweest en nog nooit heeft een verdachte een arm gebroken bij het "geweld" dat de agenten moeten gebruiken . . .

Franciscus
Berichten: 38583

#27 , 19 aug 2018 23:57

Wil niet zeggen dat het niet kan.

Issued
Berichten: 1227

#28 , 20 aug 2018 07:28

En we weten nog altijd niet waarom de politie daar was.

Voor zover ik het nu begrijp hangt de politie daar wat rond bij uw tuin. Wachtend tot u toevallig daar ook komt. Om 7u gaat u dan in pyjama naar deze politieambtenaren. Om een praatje te slaan? Zij vragen dan naar uw id. Deze kan uw niet tonen want u hebt die niet op uw persoon. Hierop kwakken ze u op de grond en breken daarbij uw arm.

Is dit uw verhaal?

Drone
Berichten: 3029
Locatie: st-niklaas

#29 , 20 aug 2018 10:21

Wil niet zeggen dat het niet kan.
als er al een arm gebroken word tijdens de arrestatie van een verdachte is dit omdat deze zich verzet (en al dan niet ten val komt hierdoor), de technieken die de politie aangeleerd krijgt is niet gemaakt om armen te breken, maar om een verdachte immobiel te maken.

als men zich verzet bij een arrestatie (om welke reden dan ook, hier is het nog niet gekend) en men bezeerd zich dan, is het naar mijn mening uw eigen schuld

Inazuma
Berichten: 9768
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#30 , 20 aug 2018 16:38

De beelden zijn al in handen van de onderzoeksrechter.
NIET, NERGENS posten ....

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”