minderjarige pleegt zedenfeiten

silliske
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

minderjarige pleegt zedenfeiten

#1 , 05 aug 2018 04:44

mijn zoon is 17 jaar en had een vriendin van 15 jaar . ze hebben 1 maal betrekking gehad .
Nu het gedaan is tussen hun heeft het meisje klacht ingediend tegen mijn zoon voor zedenfeiten .
Normaal is dit voor de jeugdrechter , maar wordt dit altijd uit handen gegeven of beslist de jeugdrechter daar eerst zelf over?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Blaatpraat
Berichten: 3791

#2 , 05 aug 2018 14:40

Aangezien uw zoon minderjarig is, zal dit jeugdrechter zijn.

En op dit moment is het nog strafbaar om seksuele handelingen (in de ruimste zin van het woord, zelfs zoenen behoort hier in feite toe) te hebben met iemand onder de 16 (maar dit zal veranderd worden naar 14).
Maar voor zover ik rechtspraak zie, speelt het leeftijdsverschil ook enorm mee, dus gezien het feit dat dit hier maar 2 jaar betreft, en het meisje net geen 16 is, zal de rechter normaal gezien hier niet zwaar aan tillen.

Er is een verschil als het meisje kan aantonen dat het ongewenst was, dan spreken we van verkrachting.

Uw zoon heeft trouwens recht op een gratis advocaat. Ik zou er al eentje gaan uitzoeken.

Franciscus
Berichten: 38583

#3 , 05 aug 2018 17:46

Feiten die gebeurd zijn terwijl ze een koppel vormden dus.
Als dat bewezen wordt zal jeugdrechtbank niet veel doen zeker als tijdens het onderzoek al zal blijken dat het een aangifte niet op heterdaad is en uit verder onderzoek dat het eerder uit wraak gebeurd.

Reclame

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”