Rechtsbijstand of dergelijke verzekering

Bartnan
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

Rechtsbijstand of dergelijke verzekering

#1 , 01 aug 2018 02:01

Beste forumbezoekers,
Momenteel heb ik een familiale verzekering met rechtsbijstand bij ethias. Nu had ik een dagvaarding ontvangen om voor de politierechtbank te verschijnen ivm smaat tegenover een politieagent. Ik was tegengehouden door de politie omdat mijn achterlicht van mijn 14 dagen oude wagen het had begeven. De ene agent was vriendelijk en verstond het dat het licht juist kapot was aangezien de wagen nog maar 14 dagen was en wou me een soort formulier geven dat ik het moest laten maken en nadien bij hem of op kantoor gaan laten zien of het was gemaakt, alles ok tot wanneer er een blonde agente uit de Combie kwam en begon moeilijk te doen. Het probleem was dat steeds ik die agente bekeek aan Barbie moest denken en hoe kwader zij werd hoe meer ik begon te lachen tot het moment ze vroeg waarom ik lachte, daar had ik beeter mijn mond gehouden maar kon het niet laten om de vergelijking met Barbie te maken en haar te vragen of ken er ook bij was en man die werd kwaad en maakte pv voor smaad of wat ze het ook noemen waarvoor ik dan naar de politierechter moet. Nu komt mijn familiale verzekering de rechtsbijstand niet tussen dus vroeg ik me af of er een verzekering bestaat die hier wel tussenkomt want dit is al de 2 de keer dat ik dit aan de hand heb en vrees voor een derde keer. Ik dacht dat er echte verzekeringen bestaan die u ook strafrechtelijk bijstand verlenen ook el was u in de fout. Ik weet dat het niet goedkoop is maar dat is mijn advocaat ook niet. Kent iemand zo een verzekering, dank bij voorbaat en sorry voor de hele uitleg.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
CityBird
Berichten: 792

#2 , 01 aug 2018 09:19

Het probleem was dat steeds ik die agente bekeek aan Barbie moest denken en hoe kwader zij werd hoe meer ik begon te lachen tot het moment ze vroeg waarom ik lachte, daar had ik beeter mijn mond gehouden maar kon het niet laten om de vergelijking met Barbie te maken en haar te vragen of ken er ook bij was en man die werd kwaad en maakte pv voor smaad of wat ze het ook noemen waarvoor ik dan naar de politierechter moet.
Datzelfde bedrag investeren in een cursus communicatie en sociale vaardigheden lijkt mij een betere investering.

basejumper
Berichten: 4621
Locatie: Diest

#3 , 01 aug 2018 09:34

Er bestaan inderdaad algemene rechtsbijstandverzekeringen. Echter zal die nu niet tussenkomen omdat het al een bestaand schadegeval is. Een verzekering sluit je af vooraleer er sprake is van een schadegeval. niet op het moment dat je al prijs hebt.
Ter vergelijking : je sluit ook geen brandverzekering af op het moment dat je huis al in de fik staat, of een hospitalisatieverzekering op het moment dat je al gehospitaliseerd moet worden. Anders zouden die snel failliet gaan. Een verzekering is een vorm van 'solidariteit' waarbij duizenden mensen jaarpremies en dus centen in de pot steken om op een dag als het nodig moest zijn er ook centen terug uit te halen. Het is uiteraard niet mogelijk om te beginnen met centen eruit te halen vooraleer je ook bijgedragen hebt...
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Reclame

mjers
Berichten: 1788

#4 , 01 aug 2018 09:36

Beste forumbezoekers,
Momenteel heb ik een familiale verzekering met rechtsbijstand bij ethias. Nu had ik een dagvaarding ontvangen om voor de politierechtbank te verschijnen ivm smaat tegenover een politieagent. Ik was tegengehouden door de politie omdat mijn achterlicht van mijn 14 dagen oude wagen het had begeven. De ene agent was vriendelijk en verstond het dat het licht juist kapot was aangezien de wagen nog maar 14 dagen was en wou me een soort formulier geven dat ik het moest laten maken en nadien bij hem of op kantoor gaan laten zien of het was gemaakt, alles ok tot wanneer er een blonde agente uit de Combie kwam en begon moeilijk te doen. Het probleem was dat steeds ik die agente bekeek aan Barbie moest denken en hoe kwader zij werd hoe meer ik begon te lachen tot het moment ze vroeg waarom ik lachte, daar had ik beeter mijn mond gehouden maar kon het niet laten om de vergelijking met Barbie te maken en haar te vragen of ken er ook bij was en man die werd kwaad en maakte pv voor smaad of wat ze het ook noemen waarvoor ik dan naar de politierechter moet. Nu komt mijn familiale verzekering de rechtsbijstand niet tussen dus vroeg ik me af of er een verzekering bestaat die hier wel tussenkomt want dit is al de 2 de keer dat ik dit aan de hand heb en vrees voor een derde keer. Ik dacht dat er echte verzekeringen bestaan die u ook strafrechtelijk bijstand verlenen ook el was u in de fout. Ik weet dat het niet goedkoop is maar dat is mijn advocaat ook niet. Kent iemand zo een verzekering, dank bij voorbaat en sorry voor de hele uitleg.
Is dit nu een waargebeurde situatie? Of heb je gewoon iets fictief uitgevonden?
Ik twijfel erover, maar goed...

Aangezien dit geen bijzonder intelligente actie was kan je je hiertegen niet verzekeren. (Eigenlijk wel, maar geen enkele verzekering die u zal aanvaarden met dit verhaal, tenzij uw premie de pan uitswingt) De maatschappij gaat er namelijk van uit dat iedere burger over een soort basis intelligentie beschikt en dat dergelijke situaties niet kunnen voorkomen. U beseft dat u enkel maar uzelf hiermee in de problemen brengt? En dit is niet de eerste keer blijkbaar... Dit is als opzettelijk tegen een muur lopen en dan komen klagen omdat u een tand kwijt bent.

Dus jammer, contacteer u advocaat maar en betaal zijn salaris... Ik zie geen andere mogelijkheid.

Thomas Morus
Berichten: 5929
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#5 , 01 aug 2018 12:55

:idea: Aangezien het onrechtstreeks te maken heeft met zijn auto kan TS eens proberen via de rechtsbijstand van zijn autopolis...
:shock: :shock: :shock:
Wie niet waagt niet wint :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: !
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Bartnan
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#6 , 01 aug 2018 13:38

Beste forum leden, ik weet dat ik voor dit geval geen verzekering meer kan nemen dat is maar al te logisch, ik vroeg me af of er dergelijke bestaan voor in de toekomst.
Aangezien ik veronderstel deze ooit nog op een dag nodig ga hebben.

bosprocureur
Berichten: 6854

#7 , 01 aug 2018 19:05

Met uw schadeverleden ? Weinig kans, denk ik.

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”