pamperbeleid of geven we het gewoon op?

mjers
Topic Starter
Berichten: 1788

pamperbeleid of geven we het gewoon op?

#1 , 18 jul 2018 16:39

Allen,

Gisterenavond zat ik met mijn gezin te genieten van een avondje kust toen er plots amok werd gemaakt door enkele jongeren.
Allen allochtonen (sorry voor dit detail maar het is gewoon zo.)
één van die gasten vond het nodig om een vrouwelijke redder in haar eer te krenken. Toen er twee andere redders bijkwamen en hem (volledig correct) terechtwezen werdt dit drietal prompt omsingelt door een tiental allochtonen.
Frapant detail, de allochtonen kenden elkaar onderling zeker niet, maar kozen gewoon partij, dit zonder de aanleiding te weten van het incident.

De situatie liep al snel uit de hand en de redders moesten verschillende slagen incasseren. De politie was gelukkig heel snel ter plaatse.


Echter, nu komt het... De slagen zijn gefilmd door omstaanders, getoond aan de politie. Maar die heeft geen actie ondernomen. Toen het slachtoffer dit aanmaande bij de politie en klacht wilde indienen werd die wandelen gestuurd.
De agenten in kwestie beweerden dat ze de moeite niet gaan doen aangezien dit toch niets uitmaakte. Ze mochten al blij zijn dat er geen erge slachtoffers gevallen zijn.


Ik was en ben nog altijd in shock. Ik ken het wetboek praktisch van buiten, en ik kan uit het hoofd een tiental artikels opnoemen die de jongeren overtreden hebben.
Telt onze wet dan niet voor onze allochtone landgenoten? Het werd de slachtoffers zelfs afgeraden om klacht in te dienen uit vrees voor vergeldingsacties.
De politie heeft hen niet eens ondervraagd, ze stonden een paar tiental meter verder te voetballen en vonden de situatie bijkbaar grappig. Dit was gewoon een spel voor hen.



Ik vind er ook niets van terug op onze nieuwssites. Blijkbaar niet erg genoeg voor de media.
Ik vind dit juist wereldnieuws, dit lijkt mij het moment waarop onze rechtstaat het opgeeft en de werkende burger niet meer beschermd tegen het crapuul die hier rondloopt.


Ik ben absoluut geen racist en 100% voor de multiculturele samenleving maar dit is echt wraakroepend.


Het kan toch niet zomaar dat de politie weigert een klacht te erkennen, deze agenten dienen toch uit hun job ontheven te worden? Of moeten we in de toekomst allen met een riotgun op zak lopen en het recht in eigen handen nemen?
Is er ergens een meldpunt voor dit soort situaties?


P.S. Er stond heel veel volk langs en niemand die durfde ingrijpen, niet uit angst voor de jongeren. Wel uit angst om vervolgd te worden. Mezelf incusief. Dit is echt de wereld op zijn kop. Het is maar als je het als mens van dichtbij eens meemaakt dat je beseft dat er iets totaal verkeerd aan het lopen is.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Drone
Berichten: 3030
Locatie: st-niklaas

#2 , 18 jul 2018 18:10

comité P lijkt mij al een goed punt om te beginnen

wanton
Berichten: 9891
Locatie: HEIST , bij-den-berg

#3 , 18 jul 2018 18:23

Inderdaad schandalig dat zo iets onze pers niet haalt.
Men was er wel als de kippen bij om te melden dat redders een aantal kinderen had gered.

Hoe lang duurt het nog dat wij geen baas meer zijn in eigen land?
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Reclame

jef007
Berichten: 1681

#4 , 18 jul 2018 18:33

ik dacht dit toch gelezen te hebben in de krant of gezien op het nieuws.
maar was het niet eergisteren?


mjers
Topic Starter
Berichten: 1788

#6 , 18 jul 2018 19:34

Ja dit is het idd!
het artikel is wel serieus verdraaid, een slag in het gezicht? Ze werden praktisch gelynched waarbij tientallen slagen en schoppen uitgedeeld zijn. Ze probeerden ook de vrouwelijke redster te isoleren. Het leek wel een oorlogszone. En de krant spreekt van een slag in het gezicht... man toch :shock:
Maar er 100% zeker niemand gearresteerd, ik heb de agenten zien weggaan. En de jongeren waren kort daarna ook verdwenen.

Issued
Berichten: 1227

#7 , 18 jul 2018 21:14

Ja dit is het idd!
het artikel is wel serieus verdraaid, een slag in het gezicht? Ze werden praktisch gelynched waarbij tientallen slagen en schoppen uitgedeeld zijn. Ze probeerden ook de vrouwelijke redster te isoleren. Het leek wel een oorlogszone. En de krant spreekt van een slag in het gezicht... man toch :shock:
Maar er 100% zeker niemand gearresteerd, ik heb de agenten zien weggaan. En de jongeren waren kort daarna ook verdwenen.
Ik heb al een aantal keer feiten waarbij ikzelf vaststellingen heb verricht in de pers zien verschijnen. Nog nooit zijn de feiten correct weergegeven. Zowel in de positieve als ze negatieve zin worden de feiten foutief weergegeven. Dat heeft zelden met het opzet van de media te maken en meer metro hun luiheid om hun bronnen de verifiëren.

johan V
Berichten: 174

#8 , 18 jul 2018 21:27

Is er hier dan niemand meer die zijn verantwoordelijkheid neemt als politie en/of politiekers.Ons land gaat rechtstreeks de dieperik in op deze manier.Wat gaan onze kinderen en kleinkinderen nog meemaken in de toekomst.Waar is de goeie(oude)tijd.

Franciscus
Berichten: 38596

#9 , 18 jul 2018 23:45

Gezien slagen één slag of duw is voldoende moet de politie PV opstellen.
Ik weet niet van buiten of redders zoals politie - brandweer of ambulanciers enz onder de bijzondere verzwaring vallen.
Politie moet er dus een melding en in feite als het is zoals u geschreven hebt PV van opstellen.
U hebt niet gefilmd?
U hebt het wel gezien. Niets belet u in uw politiezone aangifte te doen van de feiten met film zoveel te beter.
Kan zijn dat er ook camera's hangen...dus dat politie alles of toch bepaalde zaken op film heeft.
Maar idd comité P en eventueel de media zodat mensen hun filmpjes kunnen opsturen..
Ook een bepaald TV programma kan misschien helpen.

boeman
Berichten: 24
Juridisch actief: Nee

#10 , 23 jul 2018 12:28

als ge als burger al comittee P moet gaan inschakelen dan weet ik het wel....
ik wil mijn land binnen 20 jaar helemaal niet meer meemaken
t gaat gewoon om zeep en als burger sta je machteloos zoals dit verhaal weer eens aantoont
wegwezen hier , maar ja naar waar???

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”