Opzettelijke poging mij aan te rijden

Andy1880
Topic Starter
Berichten: 48
Juridisch actief: Nee

Opzettelijke poging mij aan te rijden

#1 , 08 jul 2018 21:59

Beste,

afgelopen woensdag ben ik per opzet aangereden door een voertuig met duidelijk vermoeden van opzet. Wat moet ik nu doen? De 1ste maal is hij over m'n voet heen gereden en de 2de maal kon ik net op tijd wegspringen wat er voor zorgde dat mijn achilepees geraakt werd.
Ten tweede, wat kunnen de gevolgen zijn voor de dader zelf? Kan ik mij hiervoor ook burgerlijk partij stellen en wat zal hier van het verdict zijn voor hem?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Thomas Morus
Berichten: 5918
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#2 , 08 jul 2018 22:01

Als er een PV van opgemaakt is heb je een kans.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Andy1880
Topic Starter
Berichten: 48
Juridisch actief: Nee

#3 , 08 jul 2018 22:36

Dit moet nog gebeuren, Uit angst voor nog wraakacties ben ik nog niet naar de politie gegaan maar heb ik puur uit angst en vol adrenaline de bromfiets genomen die op dat moment aan de zijkant van de baan stond en doorgereden, ik was te aan te slagen om meteen naar spoed te gaan doen en naar de politie, maar ik ben wel van plan dit morgen te laten vaststellen en ik heb bewijsmateriaal, zoals de kwetsuren, mijn voet is intussen 2 keer zo dik.

Reclame

Thomas Morus
Berichten: 5918
Juridisch actief: Nee
Locatie: Utopia

#4 , 08 jul 2018 22:47

Dat is geen bewijs meer na 5 dagen.
WIJSHEID IS EEN VERHEFFENDE VORM VAN INTELLIGENTIE

Andy1880
Topic Starter
Berichten: 48
Juridisch actief: Nee

#5 , 08 jul 2018 23:41

Dus dan zou ik vandaag nog naar spoed moeten?

LeenW
Berichten: 12816

#6 , 08 jul 2018 23:48

Dat is vier dagen geleden, hoe ga je bewijzen dat dit van een ongeval komt?

Andy1880
Topic Starter
Berichten: 48
Juridisch actief: Nee

#7 , 08 jul 2018 23:55

Ik was te hard geschrokken, had angst en ik dacht van ja, dat zal wel wegtrekken zeker, ik ben iemand die niet snel naar de politie zal gaan lopen voor aanklachten in te dienen, persoon in kwestie spreekt sinds 20 juni al dreigende taal tegenover mij, nochtans als je de foto's bekijkt van m'n voet, waar kan het anders plots van komen?

Afbeelding

Afbeelding

Franciscus
Berichten: 38583

#8 , 09 jul 2018 00:02

Kan van alles zijn - aangifte doen en afwachten of u voldoende bewijzen hebt tgo de persoon in kwestie.
In het ergste geval is dit een poging doodslag ... maar zoals reeds gezegd 5 dagen na de feiten......

Andy1880
Topic Starter
Berichten: 48
Juridisch actief: Nee

#9 , 09 jul 2018 00:08

Als ik reken, woensdag gebeurd, 5 dagen na de feiten, donderdag, vrijdag, zaterdag, zondag, maandag.

mava105
Berichten: 22255
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#10 , 09 jul 2018 09:14

Je had er onmiddellijk de politie moeten bijhalen. Waren er getuigen (geen familie)

Inazuma
Berichten: 9768
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#11 , 09 jul 2018 16:40

Je hebt dus - net als de dader- vluchtmisdrijf gepleegd na wat (voorlopig) een ongeval met gewonde is ...

Ga dat ASAP aangeven :!:

Je doet jezelf geen voordeel door noch de bedreigingen, noch deze opzettelijke aanrijding meteen aan te geven.

Ter plaatse blijven en meteen de flikken bellen


Is poging tot doodslag
Bij aantoonbare voorbedachtheid, poging tot moord ...


Waarop ga je wachten ?
Tot het lukt :?:

Issued
Berichten: 1227

#12 , 09 jul 2018 20:49

Je hebt dus - net als de dader- vluchtmisdrijf gepleegd na wat (voorlopig) een ongeval met gewonde is


Is poging tot doodslag
Bij aantoonbare voorbedachtheid, poging tot moord .
Het is al zeker geen ongeval aangezien er opzet was.

Wel slagen en of verwondingen met de wagen als wapen.
Of per escalatie ,zoals je aangeeft, poging doodslag of moord.

Andy1880
Topic Starter
Berichten: 48
Juridisch actief: Nee

#13 , 10 jul 2018 03:44

Ik heb zojuist op spoed geweest, het is vastgesteld dat het opzettelijke slagen en verwondingen zijn en heb een attest voor de politie meegekregen waarmee ik al zeer zeker naar de politie stap.

Bovendien is het begonnen met dreigementen van de man in kwestie tegenover mij, daarna bedreigde de neef van die man zijn vrouw mij openbaar op Facebook, maar nog net vooraleer hij dit allemaal kon wissen heb ik een kopie kunnen maken van wat hij schreef waarin ook stond dat een ongeluk snel gebeurd zal zijn.

Dan woensdagavond bedreigde de man die mij de eerste keer bedreigde terug met mij te pakken en er desnoods collega's wou bijhalen. Echter is het wel zo dat er geen getuigen zijn en dat ik zelfs vrees dat mijn ex er voor iets tussen zit vermits de man in kwestie aanwezig was in het huis van de ex.

Hoe sterk kan ik hierbij in mijn schoenen staan? Als je alle bedreigingen optelt en opzettelijk word aangereden daarna, hoe sterk sta ik dan zelf in mijn schoenen? Ik ben hier behoorlijk van in de war, nog geen klein beetje zelfs. Mijn ex chanteert mij al jarenlang, heeft zelf al eens een poging gedaan om mij te willen doden nadat haar dochter in een instelling werd geplaatst en dat ik de schuld daar van was viel ze me aan met de intentie om te doden.

Met deze voorgeschiedenis kan een rechter toch niet anders dan een straf uitspreken voor de dader?

jef007
Berichten: 1679

#14 , 10 jul 2018 09:08

Ik heb zojuist op spoed geweest, het is vastgesteld dat het opzettelijke slagen en verwondingen zijn en heb een attest voor de politie meegekregen waarmee ik al zeer zeker naar de politie stap.
hoe kan een arts nu vaststellen dat het opzettelijke slagen en verwondingen zijn???
mi kan een arts slechts verwondingen vaststellen en niet dat die verwondingen OPZETTELIJK zijn gebeurd. Uw verhaal is ongeloofwaardig.

LeenW
Berichten: 12816

#15 , 10 jul 2018 09:40

Dat kan een dokter inderdaad niet vaststellen, die kan alleen vaststellen dat er verwondingen zijn. Ik heb ook mijn twijfels of hij nog iets van details kan vaststellen na 5 dagen, maar bon, ik ben geen dokter.

Zonder getuigen komt u nergens, of de man moet zo dom zijn om alles toe te geven.

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”