dringende vraag

Tess93
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

dringende vraag

#1 , 04 jul 2018 17:17

Beste,

Er werd bij mij thuis om 5u een huiszoeking gedaan en ietsjes nadien kwam de drugshond. Daarna werd ik meegenomen voor verder verhoor.
Tijdens de huiszoeking geen geld of drugs gevonden.
Er werd mij ten laste gelegd dat ik mededader/een runner zou zijn in een vereniging van drugs.
Wanneer ik vroeg waarom ze mij hiervan verdachten zeiden ze dat ze sinds geruime tijd een bende in de gaten houden en bepaalde nummers hebben afgetapt. Bij mij was dit niet het geval.

Er zou een 2tal weken geleden gebeld zijn geweest naar een nummer om coke en iets later werd mijn wagen aangetroffen in een straat. Er zou naar eigen zeggen een dame uitgestapt zijn, verkort contact hebben gemaakt met iemand die gekent staat als druggebruiker, en dan zou 'ik' zijn doorgereden. Noch ik nog de druggebruiker zijn aangesproken geweest door de politie die ter observatie stonden.
Ze hebben geen tastbaar bewijs dat het zou gaan over een drugstransactie. Dus ook geen verklaring van de druggebruiker of een foto van mij.

Mijn wagen en GSM werden in beslag genomen en na het verhoor mocht ik beschikken naar huis. Ik ben geruime tijd werkzaam en dus totaal niet in de gelegenheid om als 'runner' te werken. Ik werk elke werkdag van 8:30 tot 17u30 of later ..

Buiten het bovenvermelde is er ook niets tegen mij? De rechercheur gaf zelf aan dat hetgeen ze tegen mij hebben 'zeer mager' is en hij niet de ledinggevende was in het onderzoek tegen mij en hij geen huiszoeking zou hebben laten doorvoeren op basis van dat.
Er werden mij foto's getoond en gevraagd of ik de mensen op de foto herkende.

Ik heb afstand genomen van mijn recht om juridische bijstand tijdens het verhoor. Nu is mijn vraag, in hoeverre is het aangeraden om een advocaat onder de arm te nemen? Hoelang duurt zo'n onderzoek en wanneer kan ik terug om mijn spullen vragen?
Moet ik mij zorgen maken en een advocaat aanspreken?
Er werd gezegd dat als er ooit drugs (coke) in mijn wagen heeft geweest het labo dit kon aantonen. Ik heb een 2de handswagen dus wat de vorige eigenaar al dan niet heeft gedaan in mijn wagen kan dus tegen mij gebruikt worden?? Ikzelf heb nooit geen drugs of alcohol gebruikt.

Moest er bevonden worden dat ik een advocaat dien aan te spreken, wie kunnen jullie dan aanraden?

Alvast bedankt voor de feedback

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Didymus
Berichten: 2061

#2 , 04 jul 2018 17:46

Naar het schijnt zijn er zowat overal sporen van cocaïne te vinden als er maar hard genoeg wordt gezocht. Ook dat zou als bewijs zeer mager zijn.

Als u beroep had willen doen op een advocaat had u dat beter wel al tijdens het verhoor gedaan. Zolang het onderzoek loopt zal het parket of de onderzoeksrechter toch niks lossen. U kan zelf verzoeken om de teruggave van uw bezittingen, maar dat onderzoek kan wel ettelijke maanden aanslepen en het is niet gezegd dat uw spullen daarna worden vrijgegeven.
"sowieso" schrijf je zo.

Reclame

Terug naar “Misdrijven tegen personen of goederen”