Burgerlijke partijstelling - terugbetaling borgsom

anoniemmmm
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Burgerlijke partijstelling - terugbetaling borgsom

#1 , 25 jun 2018 14:18

Ongeveer anderhalf jaar geleden legde ik een klacht neer bij de Federale gerechtelijke politie omwille van verschillende feiten:
- hacking;
- valsheid in geschriften;
- laster en eerroof tov mijn persoon;
- schending privacy.
Bovengenoemde feiten zitten alle vervat in één pv en hebben een rechtstreekse connectie met elkaar.

Ik overweeg nu, terwijl het onderzoek nog lopende is, mij burgerlijk partij te stellen.
Echter las ik dat hieraan door de onderzoeksrechter een borgsom (een zogeheten consignatie) wordt aan verbonden. Indien de beklaagde schuldig wordt bevonden, wordt deze kost mij terugbetaald.

De feiten hacking en valsheid in geschriften zijn vrijwel onbetwistbaar. Ik ben er van overtuigd dat hier de schuld duidelijk bewezen kan worden.
De overige feiten zijn echter minder duidelijk te bewijzen. Deze betreffen nl. vertrouwelijke informatie die overgemaakt werd aan derden (laster en eerroof) en het onrechtmatig online raadplegen van gegevens met een zeer vertrouwelijk karakter (schendig van de privacy).

Indien enkel de feiten hacking en valsheid in geschriften bewezen zijn, wordt de borgsom mij dan evengoed terugbetaald?

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding